سیاسی

ایران آهنگ خروج از آژانس را بعد از مذاکرات مسکو خواهد نواخت

فتار آژانس نشان می دهد آنها به دنبال بهانه جویی هستند.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی بر این موضع که ایران در صورت مواجه دوباره با سیاست های تجاوزگرانه آژانس، آهنگ خروج از آژانس را بعد از مذاکرات مسکو خواهد نواخت تاکید کرد.
محمد کاظم انبارلویی در خصوص رفتار اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مقابل ایران به خبرنگار سیاسی شبستان گفت: رفتار آژانس نشان می دهد آنها مدام به دنبال بهانه جویی هستند. مواضع ایران در مقابل آژانس بین اللمللی انرژِی اتمی همواره روشن و شفاف بوده و همچنان بر گفتگوهای دوجانبه یا حتی چند جانبه تاکید دارد اما این ادعای یوکیو آمانو در گزارش اخیرش از تاسیسات هسته ای ایران نشان می دهد که آنان صداقت را در ادامه گفتگوها ندارند و به دنبال اعمال سیاست های تجاوز گرایانه علیه ملت ایران هستند.
وی ادامه داد: ایران صادقانه تمام تاسیسات هسته ای خود را زیر دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داده و کارشناسان و بازرسان آژانس به راحتی در کشورمان در حال رفت و آمد هستند اما این آژانس است که با وجود تمام همکاری های کشورمان در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو فعال به تعهداتش عمل نمی کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با مواضع ایران در مذاکرات با گروه 1+5 تصریح کرد: ما در مسکو همان بسته پیشنهادی که در بغداد از آن رونمایی کردیم را دوباره ارایه داده و بحث هایمان حول محور این بسته خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/bJmOYk