سیاسی

ایرادات بودجه ای نفت را از سفره مردم برداشته است

لایحه بودجه سال 93 که توسط دولت به مجلس تقدیم شده است دارای اشکالات متعددی است ولی رفع این اشکالات با استعفا و یا قهر امکان پذیر نسیت.نمایندگان ملت با ادله کارشناسی و پیشنهادات راهگشا ،این اشکالات مهم را رفع کنند.
امیر فارسی نژاد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:لایحه بودجه سال 93 که توسط دولت به مجلس تقدیم شده است دارای اشکالات متعددی است ولی رفع این اشکالات با استعفا و یا قهر امکان پذیر نسیت.نمایندگان ملت با ادله کارشناسی و پیشنهادات راهگشا ،این اشکالات مهم را رفع کنند.

وی در ادامه افزود: برخی ایرادات بودجه 93 بحدی فاحش و آشکار است که قدر مسلم ناشی از شتاب زدگی و عدم دقت حداقلی در تدوین بودجه می باشد.

فارسی نژاد با اشاره به تذکرات حزب موتلفه اسلامی در سنوات اخیر پیرامون بودجه گفت :بخش عمده از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بد برنامه گی در تدوین بودجه است ،برخی از این ایرادات اظهر من الشمس است ،مثلاً عدول از اجرای اصول 45 ،52 و 53 قانون اساسی در بودجه ،چندین سال است مثل دم خروس از لایحه بودجه دولت های نهم و دهم و یازدهم بیرون زده است اما مسئولین چشم بر آن بسته اند.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد : حزب موتلفه اسلامی طی چند سال گذشته برای حل مشکلات کشور و در دفاع از حقوق مردم شریف و نجیب ایران ،اشکالاتی را به لایحه بودجه گرفته است ،بالاخره این اشکالات یا وارد است که باید رفع شود و یا ادعای غیر کارشناسی است که باید پاسخ داده شود ،شخصاً دولت مسئول پاسخگویی به این ابهامات و مجلس موظف به رفع این اشکالات می باشد.

فارسی نژاد در پایان بیان داشت: اگر نمایندگان امسال بتوانند با دقت و اشراف کامل بر متن بودجه اصلاحات پایه ای را انجام دهند ،آنگاه می توان امیدوار شد که موضوع آمدن نفت بر سر سفره مردم از شعار به عمل می گراید والا با این سبک وسیاق که سنوات گذشته و در متن پیشنهادی امسال حاکم بوده است،خیلی شیک و بی سرو صدا نفت از سر سفره مردم برداشته شده است.

https://shoma-weekly.ir/JyK7yD