سیاسی

اگر مسئولی فتنه را محکوم نکند مسئولیتش نامشروع است

هرکس در جمهوری اسلامی ، در هر رده ای بخواهد مسئولیتی بپیذیرد اگر فتنه را محکوم نکند مسئولیتش نامشروع‌است.
حجت الاسلام و المسلمین خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در مراسم بزرگ داشت حماسه 9 دی در شهر کازرون گفت: هرکس در جمهوری اسلامی ، در هر رده ای بخواهد مسئولیتی بپیذیرد اگر فتنه را محکوم نکند مسئولیتش نامشروعاست.

وی به سخنی از امیرالمؤمنین اشاره کرد و گفت:ایشان می فرمایند؛نقطه آغاز فتنه هوی و هوسهای نفسانی است.کینه ها عداوت ها و حسادت ها باعث می شود که افراد بیننده دچار اشتباه شوند.در فتنه هایی که در زمان امیرالمؤنین اتفاق افتاد مثل فتنه خلافت،ریشه ، هوی و هوس های کهنه شده و حسادتهایی بود که نسبت به امیرالمؤمنین وجود داشت.در فتنه ناکثین وابستگی اصحاب جمل به ظواهر دنیا ، باعث شد که آنها رودروی امیرالمؤمنین بایستند.در فتنه معاویه هم همین شرایط را می بینیم.گاهی اوقات هم به بهانه ی نوآوری و حرف تازه و قرائت های گوناگون از دین ، بدعت های به وجود می آورند که این هم یک نوع فتنه است که این حرفهارا در جامعه خودمان به خصوص در زمان اصلاحات زیاد شنیده ایم.

خرسند با بیان اینکه فتنه 88 آخرین فتنه نخواهد بود گفت:قطعا ما از فتنه 88 سخت تر هم خواهیم داشت و باید برای مقابله با آن آماده باشیم.از آن جا ه هر فتنه ای یک اسم رمز دارد فتنه 88 هم اسم رمزش تقلب در انتخابات بود . این را از قبل از انتخابات کلید زدند.از فضای قبل از انتخابات معلوم بود قرار است یک اتفاقاتی بیفتد.شعارهایی که داده می شد این را نشان می داد.آقای موسوی یک ساعت مانده به اتمام انتخابات ، مصاحبه می کند و خود را پیروز انتخابات معرفی میکند.همسر یکی از شخصیت های نظام می گوید اگر کسی جز آقای موسوی از صندوق های رای بیرون بیاید تقلب شده است و به خیابان ها بریزید. اینها چه معنایی می داد؟

حجت الاسلام خرسند در رابطه با خطبه 29 خرداد مقام معظم رهبری نیز تصریح کرد:این خطبه اتمام حجت بود که تکلیف انتخابات در کف خیابان ها معلوم نمی شود.دستور دادند که شورای نگهبان مهلت رسیدگی به شکایات را تمدید کند. دستور دادندکه 10 درصد آراء در حضور دوربین ها شمارش شود. در همین کازرون 10 درصد آرا شمارش شد و 2 رأی از آقای موسوی کم و به آقای احمدی نژاد اضافه شد.بعد از این اتمام حجت هم آقایان کارهای خود را ادامه دادند. از این جا به بعد دیگر بحث بحث انتخابات نبود.با وجودی که در جریان اصلاح طلبی افراد متدین و خوب بسیاری وجود دارد امّا مشکلی که وجود دارد این است که برخی از آنها وقتی به قدرت می رسند دوست دارند هم حکومت کنند هم اپوزوسیون نظام باشند. کجای دنیا مجلسی که سر کار است علیه همان حکومت تحصن می کند؟ یا استانداران آن ها بحث خروج از حاکمیت را مطرح می کنند؟این وضعیت قبلا بوده الآن هم کم و بیش وجود دارد و آینده هم شاید باشد.واقعا چیز عجیبی است.

ایشان ادامه داد:در روز عاشورا که حتی هندوها هم به آن احترام می گذارند ، در پایتخت شیعه به عزادار امام حسین حمله کردند و پرچم عزای امام حسین را آتش زدند و بی حرمتی کردند.در این شرایط بود که خون غیرت حسینی مردم به جوش آمد و ریختند و بساط را جمع کردند.امّا عده ای هنوز در آن فضا به سر می برند.نه تنها نادم نیستند بلکه طلب کار هم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه کازرون در پایان به لزوم تبری جستن از فتنه اشاره کرد و اذعان داشت:اگر کسی به کشور و نظام علاقه دارد باید فتنه را محکوم کند. این یک شاخص است.فتنه خط قرمز است.هرکس در جمهوری اسلامی ، در هر رده ای بخواهد مسولیتی بپیذیرد اگر فتنه را محکوم نکند مسولیتش نامشروع است. اگر کسی هم ابراز برائت کرد هیچ اشکالی ندارد. این برای این است که بشود با فتنه های بعدی مبارزه کرد.همین الآن کسانی دنبال ایجاد فتنه هستند. یکی از فتنه ها دوقطبی کردن فضای جامعه در آستانه انتخابات است که یک خیانت است.

https://shoma-weekly.ir/AyGqnt