سیاسی

اگر به خانواده قربانیان ترور سر می‌زدید تعجب می‌کردیم

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در نامه‌ای به کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آورد: دست کم از سرکار عالی این انتظار می‌رود که با بیان واقعیت اعلام عمومی نمایید که چنین فردی که در کارنامه سیاسی او مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است در آزادی کامل با سرکار عالی ملاقات نموده، تا برای یکبار هم که شده صداقت اروپائیان به اثبات برسد.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در نامهای به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آورد: دست کم از سرکار عالی این انتظار میرود که با بیان واقعیت اعلام عمومی نمایید که چنین فردی که در کارنامه سیاسی او مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است در آزادی کامل با سرکار عالی ملاقات نموده، تا برای یکبار هم که شده صداقت اروپائیان به اثبات برسد.

متن این نامه بدین شرح است:

سرکار خانم کاترین اشتون

مسئول محترم سیاست خارجی اتحادیه اروپا

با سلام و احترام

ضمن آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده هستهای جمهوری اسلامی ایران و سرکار عالی و با نظر به سفر کوتاه شما به کشور پهناور ایران اسلامی سرکار عالی در بیانیه رسمی در پایان سفر خود اعلام نمودید «جای تعجبی ندارد که تمرکز عمدهای بر روی حقوق بشر وجود دارد، من با فعالین زن در روز بین المللی زن دیدار کرده و درباره وضعیت زنان... سخن گفتم».

این انتظار بجا و سنجیدهای بود که به دانشگاهها و مراکز علمی، تحقیقاتی و اقتصادی زنان و دختران متعهد و توانمند ایرانی که به فعالیت مشغول هستند، هم سری میزدید.

ملاقاتهای غیر رسمی شما با برخی افراد به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در حالی صورت گرفت که افراد ملاقات شونده به اتهام فعالیت علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به حبس تعزیزی محکوم شده و در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به شش سال کاهش یافت و به دلیل بیماری محکوم با قرار وثیقه، اجازه مرخصی و درمان خارج از زندان دریافت نمود.

دست کم از سرکار عالی این انتظار میرود که با بیان واقعیت اعلام عمومی نمایید که چنین فردی که در کارنامه سیاسی او مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است در آزادی کامل با سرکار عالی ملاقات نموده، تا برای یکبار هم که شده صداقت اروپائیان به اثبات برسد، از طرفی اینجانب خاطرنشان میکنم اگر غیر از این ملاقاتهای غیر رسمی صورت میگرفت سبب تعجب همگان فراهم میشد.

اگر شما در سفر خود به ایران حتی به یکی از خانوادههای ۱۷ هزار قربانی ترور منافقان در ایران سر میزدید باعث تعجب بود و یا اگر روزی به یاد قتل عامل و کشتار بیرحمانه زنان و کودکان بیگناه کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، فلسطین، لبنان و... میافتادید و سری به آنها بزنید سبب تعجب خواهد شد.

سخنگوی شما اعلام نمود دیدارها با به اصطلاح مدافعان حقوق بشر به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته بود، بهتر است بدانید که ۳۵ سال است که در ایران اسلامی روز زن روز میلاد دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) میباشد.

امیدواریم در سفر بعدی خود به ایران با مطالعه دقیقتر به جای روز هشتم مارس تاریخ سفر خود را با روز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف نمایید تا شور و نشاط زنان و دختران مسلمان ایرانی را در این روز مشاهده نمایید.

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی

https://shoma-weekly.ir/EjK7ko