بین الملل

اگر آتش بس برقرار نمی شد خسارات صهیونیستها چند برابر می شد

معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه ای تحلیل خود را از تحولات اخیر محور مقاومت و پیروزی جهاد اسلامی فلسطین در برابر صهیونیستها ارائه کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

محرم سال ۱۴۴۴ در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی بار دیگر حقیقت جنگ حق و باطل را در یک میدان واقعی و در سرزمینی اشغال شده توسط یزیدیان زمان، فراروی حق طلبان و ظلم ستیزان جهان قرار داد و در صحنه جنگ ۳ روزه رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی فلسطین که با بمباران و حملات وحشیانه به غزه و ترور ۳ فرمانده عالیقدر جهاد اسلامی با شهادت مظلومانه ۴۴ تن از مردم فلسطین از جمله ۱۵ کودک و نیز مجروحیت ۳۶۰ فلسطینی انجامید، درس های بزرگی برای جبهه حق و باطل به ویژه صهیونیسم خونخوار و نژادپرست در پی داشت.

پیروزی و مقاومت ملت فلسطین در این جنگ 3 روزه که با جانفشانی زیادی همراه بود با این جنایات شنیع و ناجوانمردانه اسرائیل خدشه‌ دار نمی شود و در عزم ملت فلسطین سستی نکرد بلکه این جنایات عزم ملت فلسطین را برای ادامه راه تا تحقق پیروزی و آزادسازی سرزمین فلسطین راسخ‌تر از قبل خواهد کرد.

شلیک بیش از 950 موشک و صدها گلوله خمپاره طی دو روز که برخی از انها به قدس اشغالی و تل آویو شلیک شد و شهرهای اطراف غزه مانند «عسقلان و اسدود و سیدروت» زیر موشک قرار گرفت، دستاوردی بزرگ برای جنبش جهاد اسلامی است. جهاد اسلامی با وجود امکانات محدود پیروزی بزرگ را رقم زد و همه معادلات را برهم زد و فرهنگ رعب و وحشت را به طرف اشغالگر صادر کرد. بدون شک رژیم اشغالگر بازنده بزرگ این جنگ بود و اگر آتش بس برقرار نمی شد خساراتش از حیث مادی و سیاسی و معنوی چند برابر می شد.

باردیگر مقاومت توانست در مقابل قدرت نظامی‌گسترده دشمن صهیونیستی ایستادگی کند و ظرف سه روز آنها را مجبور به آتش بس و پذیرش شروط مقاومت کند که این دستاورد بزرگی است.

نکته قابل توجه این است که در این نبرد، صرفا بخشی از مقاومت در مقابل دشمن قرار گرفت و این به تنهایی دستاورد بزرگی است که ناتوانی و ضعف صهیونیست ها را بیش از گذشته نمایان کرد.

حزب موتلفه اسلامی ضمن تبریک پیروزی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این نبرد، شهادت سرداران این جبهه جهادی را تبریک و فقدان آنها را تسلیت می گوید و از پایداری قهرمانانه مردم فلسطین تقدیر و از «نهادهای بشردوستانه و کشورهای محور مقاومت برای ارائه کمکهای های موردنیاز جهت بازسازی ویرانی های جنگ در غزه" دعوت می کند .
https://shoma-weekly.ir/JP5Yrx