سیاسی

اکثریت مسئولان باوری به اجرای سند مهندسی فرهنگی ندارند

افتخاری گفت: اکثریت مسئولان فرهنگی از بالاترین رده گرفته تا مسئولان دانشگاه و حوزه باوری به اجرای سند مهندسی فرهنگی و کار فرهنگی بر مبنای اسلام ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: صاحب نظران برای تهیه سند مهندسی فرهنگی زمان و هزینه زیادی صرف کردند اما شاهدیم که این سند کنار گذاشته می شود و هیچ اراده ای برای اجرای آن نیست.

برنامه "گفت و گوی فرهنگی" با موضوع مفهوم فرهنگ و مهندسی فرهنگی در ارتباط تلفنی با لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

افتخاری در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: اکثریت مسئولان فرهنگی از بالاترین رده گرفته تا مسئولان دانشگاه و حوزه باوری به اجرای سند مهندسی فرهنگی و کار فرهنگی بر مبنای اسلام ندارند.

وی افزود: صاحب نظران متعددی برای تهیه سند مهندسی فرهنگی زمان و هزینه صرف کردند اما شاهدیم که این سند کنار گذاشته می شود و هیچ اراده ای برای اجرای آن نیست.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اقدامات مجلس در این حوزه بیان کرد: ما در بودجه ریزی حوزه فرهنگ به ویژه سند مهندسی فرهنگی و موضوعات قرآنی در مجلس شاید سخت ترین مراحل را طی می کردیم. همکاران ما و بخش های از دولت در عین اینکه ظاهرا افراد متدین و مومنی بودند اما متاسفانه باور به این موضوع نداشتند و شاید از این رو بود که مقام معظم رهبری بحث آتش به اختیار را مطرح فرمودند.

افتخاری گفت: با وجود مطالبات مکرر مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، اما فقط سندهایی تدوین شد و در عمل فاقد خروجی بود.

وی در ادامه مطلب تأکید کرد: مردم، صاحب نظرات و دلسوزان نظام و خانواده های شهدا و ایثارگران باید از مسئولان فرهنگی مطالبه و هر اقدام تضعیف کننده اسناد بالادستی را محکوم کنند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به شاهد مثالی در این باره یادآور شد: به عنوان مثال "سند حقوق و مسئولیت های زنان" از جمله اسنادی است که حتی غیرمسلمانان نیز طالب آن بوده و بسیاری از کشورهای مسیحی آن را به قانون تبدیل کرده اند. هر اقدام و فعالیتی که خلاف این سند انجام گیرد خلاف قانون بوده و جای پیگیری دارد.

افتخاری در پایان مطلب، خاطرنشان کرد: بنده در زمان چهارسال حضور در کمیسیون فرهنگی، کارگروهی را برای سند مهندسی فرهنگی تشکیل دادم و پیشنهاد کردم که برای وزارتخانه های آموزشی و پژوهشی مانند وزارت علوم و بهداشت باید رسالت خاصی در نظر گرفته شود چراکه مبنای این سند قرآنی و اسلامی است اما برخی در مجلس و دولت مقابله کردند و با وجود تصویب بسیاری از قوانین اما روی کاغذ باقی ماندند.

https://shoma-weekly.ir/tp9yCW