سیاسی

اولین الزام برای نامزد ریاست جمهوری یازدهم داشتن یک تیم منسجم اقتصادی است

اولین الزام برای کاندید ای ریاست جمهوری یازدهم ارائه یک تیم منسجم حرفه‌ای و هماهنگ در حوزه اقتصاد است.

یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: اعمال تحریم ها ممکن است هزینه اقتصاد ملی را در بازرگانی خارجی حدود 10 میلیارد دلار افزایش دهد اما از محل دیگر و با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، این افزایش هزینه ها جبران می شود که البته همه آن سهم دولت است. البته ضرر تحریم غربی ها برای اقتصاد جهانی بیش از چهارصد میلیارد دلار ارزیابی می شود.
وی تصریح کرد: از دولت انتظار داریم هزینه های مالی و اداری بخش تولید را کاهش دهد تا این بخش به راحتی بتواند از سد هزینه های تحریم ها عبور کند که نتیجه آن هم متوجه همه اقتصاد ملی خواهد شد.
آل اسحاق با بیان اینکه امروزه تلاش برای کاهش هزینه تولید یک ضرورت است گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه برای آسان سازی فرآیند سرمایه گذاری، تولید و مدیریت بنگاه اقتصادی برنامه ریزی و خدمات رسانی کنند.

رئیس اتاق تهران تأکید کرد: اگر همه ارکان نظام هم افزایی داشته باشند ، بی تردید هزینه تحریم ها هم کاهش خواهد یافت و نباید اجازه دهیم دشمنان با ایجاد جو روانی در توطئه های اقتصادی خود مؤفق باشند.
آل اسحاق در مصاحبه دیگری نیز با اشاره به آغاز گمانه زنی های انتخاباتی، با بیان اینکه کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم الزاماتی دارد، افزود: اولین الزام برای کاندید ای ریاست جمهوری یازدهم ارائه یک تیم منسجم حرفه‌ای و هماهنگ در حوزه اقتصاد است.
وی با بیان اینکه نقطه مواجهه دشمنان انقلاب اسلامی با ایران در حوزه اقتصاد است و پیش‌بینی می شود که در آینده این وضعیت تشدید شود، گفت: برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی لازم است یک تیم منسجم و هماهنگ اقتصادی با یک طرز فکر مشخص اقتصادی از سوی نامزد احتمالی ارائه شود.
رییس اتاق بازرگانی تهران، حوزه اقتصاد را حوزه‌ای زیربنایی برای حوزه‌های مربوطه دیگر در کابینه دولت دانست و گفت: در شرایط  کنونی مهمترین اولویت کشور عرصه اقتصادی است لذا رئیس جمهور ‌آینده باید نگاه جامع،‌ دقیق و کاملی به مسائل اقتصادی داشته باشد و تیم منسجم خود را برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت‌ها بسیج کند.
وی افزود: ما در شرایط کنونی، امور سلبی و اثباتی برای کشور داریم. امور سلبی اینکه باید با تهدیدهای اقتصادی مقابله کنیم و بخش اثباتی برای اول شدن در منطقه تلاش کنیم.
رییس اتاق بازرگانی تهران، در ادامه الزام دوم کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری را هماهنگی وی با نخبگان جامعه دانست و گفت: رئیس جمهور آینده ایران باید مورد وثوق و اعتماد نخبگان جامعه باشد و نخبگان جامعه به او برای اداره صحیح کشور اعتماد کنند.

https://shoma-weekly.ir/FDpeNM