سیاسی

اولویت های کاری مجلس نهم

آرین منش :مجلس نهم باید روی بعد نظارتی خود بر حسن اجرای قانون برنامه پنجم توسعه توسط دولت تمرکز کند.



 آرین منش گفت:مجلس نهم باید روی بعد نظارتی خود بر حسن اجرای قانون برنامه پنجم توسعه توسط دولت تمرکز کند.
جواد آرین منش در گفت و گو با خبرگزاری  پانا درباره اولویت های مجلس آینده گفت: مجلس نهم باید در حوزه نظارت بر اجرای صحیح و دقیق قانون برنامه پنجم توسعه نظارت صحیح و دقیق داشته باشد.
وی افزود: برنامه پنجم توسعه تکلیف وظایف دولت را روشن کرده است و مشخص کرده است که دولت چه وظایفی در زمینه های اقتصادی و اشتغال و یا توسعه تعاونی ها دارد. شاخص ها بیانگر آن است که 25 درصد از اقتصاد کشور باید اقتصاد تعاونی بشود و رشد متوسط اقتصادی کشور به 8 درصد برسد.
نماینده مردم مشهد و کلات موضوع مهندسی فرهنگی و ارائه الگوی ایرانی اسلامی را از مهمترین وظایف فرهنگی دولت در برنامه پنجم دانست و گفت: در حوزه های سیاسی – دفاعی و صنعتی و عمرانی تکالیف دولت مشخص شده است لذا می توان نتیجه گرفت وظیفه اصلی دولت اجرای این قانون و وظیفه اصلی مجلس نظارت بر حسن اجرای آن است.
آرین منش درباره عملکرد مجلس هشتم نیز گفت: در مجموع عملکرد مجلس هشتم را موفق می دانم زیرا قوانین مهمی در این مجلس به تصویب رسید که مثل قانون هدفمندکردن یارانه ها و قانون تجارت قوانین مفیدی بودند.
وی درباره حوزه نظارت و عملکرد مجلس هشتم در این حوزه نیز یادآور شد: ایجاد معاونت نظارت و تقویت بعد نظارتی مجلس این مجلس را نسبت به مجالس قبلی متمایز و موفق می کند. هر چند ضعف هایی هم در این مجلس به چشم می خورد اما در مجموع نقاط قوت آن بیشتر بود.

 

https://shoma-weekly.ir/tkgwWP