سیاسی

انواری مطرح کرد: ترویج فرهنگ خود کنترلی در جهت ارتقای سلامت نظام اداری

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بر ترویج فرهنگ خودکنترلی در جهت ارتقای سلامت نظام اداری تاکید کرد.
به گزارش شما به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری در همایش سراسری حراستهای کل کشور که در سالن همایشهای غدیر این نهاد برگزار شد، با اشاره به فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر،گفت: اینکه این دو فرضیه، از مهمترین برنامه های اسلام حتی جهاد در راه خدا بالاتر روایت شده به این دلیل است که جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ شود و بر اساس هدایت قرآن یکی از ویژگیهای حیات طیب نیز حفظ این جایگاه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با شناخت معروف و منکر افزود: آنچه مورد قبول عقل و شرع باشد، معروف شناخته می شود که با فطرت انسان‌ها سازگار است و هر آنچه مورد قبول عقل و شرع نباشد،منکر محسوب می شود.

وی بی انضباطی،نداشتن وجدان و تعهد کاری، اسراف و زیاده روی،تجاوز به حقوق دیگران،تمسخر کردن ، تحقیر و تخریب،شایعه پراکنی، ایجاد اختلاف، غیبت، تهمت و افترا،دروغگویی و خلاف گویی، خیانت در امانت،سستی در انجام فرائض دینی، عدم پیروی از قوانین و مقررات، ایجاد یاس و ناامیدی در مجموعه، تضعیف مبانی ارزشی و دینی،ریاکاری و ارائه گزارش‌های نادرست را از جمله منکرات اداری عنوان کرد و یادآور شد: با ایجاد فرهنگ خودکنترلی و نظارت درونی،سلامت نظام اداری ارتقاء پیدا خواهد کرد و امنیت و سلامت این نهاد نیز در گرو این مراقبتها قرار دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حراست نقش دیده بان را در مجموعه دارد،اظهار کرد: امین و راستگو بودن،رازداری و آبروخواهی،سعه صدر،دوری از سطحی نگری، خودکنترلی و تواضع باید از ویژگی‌های کارکنان حراست باشد.

انواری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد دینی و انقلابی توسط حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده است،ادامه داد:باید در این محیط دینی،ضوابط و ارزشها و احکام دینی حاکم باشد تا محیط سالم بماند.

وی مراقبت از تهدیدات احتمالی در سازمان را به عنوان وظیفه حراست عنوان کرد و افزود:حراست در محیط کار باید شرایطی فراهم کند تا در جهت رشد فضائل و استعداهای کارکنان مجموعه باشد و از طریق ریشه یابی ناهنجاری‌های اداری و خلاء های رفتاری،نسبت به پیشگیری از بحرانها اقدام کند.

https://shoma-weekly.ir/RsKRfm