سیاسی

انواری: ضرورت توجه به خواست رهبری در تحکیم بنیان خانواده

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جایگاه خاص خانواده در مبانی اسلامی افزود: هدایت های مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده باید مورد توجه قرار گیرد و کاربردی شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری در همایش منطقه ای سلامت روانی و عملکرد تحکیم نهاد خانواده در تحقق حماسه اقتصادی در تبریز با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: انسان تشنه دوستی و محبت است و انگیزه بسیاری از تلاش ها، زحمات و سختی ها در زندگی، با وجود محبت است که آسان می شود و انسان را درجدال با سختی ها پیروزمی گرداند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در مبانی اسلامی دستورالعملهای فراونی برای تحکیم بنیان ارائه شده است، افزود: از جمله راهکارهای تحکیم بنیاد خانواده، دعای انسان در حق یکدیگر است؛ ‌این دعاها در ایجاد محبت و مهربانی بین افراد خانواده و تقویت ارزشهای انسانی و ایمنی در بین آنان نقش بسزایی دارد و در قرآن کریم به گسترش مهربانی و محبت تاکید فراوانی شده است.

وی تصریح کرد: مهم ترین عاملی که سبب تفاهم و همکاری اعضای خانواده می شود وجود روحیه مشورت و احترام متقابل در خانواده است که در عین ایجاد خانواده ای مستحکم و صمیمی، بهترین محافظ در برابر مشکلات و موانع زندگی نیز هست.

انواری با اشاره به اینکه اعضای خانواده باید از سوءظن نسبت به یکدیگر بپرهیزند، افزود: اگر موضوعی ذهن آنان را به خود مشغول کرد، باید با صراحت و صداقت آن را مطرح نمایند تا درستی یا نادرستی آن بررسی شود.

انواری با بیان اینکه قرآن کریم تعادل خانواده را در سه واژه آرامش، رحمت و مودت مطرح کرده است، افزود: قرآن کریم خانواده را محل آرامش، رحمت و مودت می داند که سلامت خانواده در ابعاد مختلف با این هدایت قرآنی قابل حصول است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با اشاره به اینکه زندگی یک مبارزه است گفت: عطوفت و مهربانی اعضا به یکدیگر بنیان خانواده را مستحکم تر می کند و در مسیر پیشرفت و سعادت قرار می دهد و این پیشرفت و سعادت خانواده در گرو سعادت فرد فرد آن است.

انواری با اشاره به جایگاه ویژه زن در خانواده خاطرنشان کرد: زنان در استحکام بنیان خانواده نقش اصلی را دارند که با مخدوش کردن این نقش به هر دلیل ثبات و استحکام و آسایش در خانواده با بحران مواجه خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/eQlNDi