سیاسی

انواری: جنبه های فرهنگی اشتغال باید پررنگتر شود

در نوع نگاه به منابع انسانی در مناطقی مانند پارس جنوبی به یک بازمهندسی جدی در زمینه تفکر نیروی انسانی و کار نیازمندیم تا در کنار بحث تامین معاش و اشتغال ، توجه به دین و معرفت و نشاط باطنی نیروی کار هم مورد توجه واقع شود.
حسین انواری در نشستی با مدیران منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی و شهرستان عسلویه با بیان اینکه انرژی پارس جنوبی باعث اقتدار نظام و تعالی کشور شده است،گفت:در نوع نگاه به منابع انسانی در مناطقی مانند پارس جنوبی به یک بازمهندسی جدی در زمینه تفکر نیروی انسانی و کار نیازمندیم تا در کنار بحث تامین معاش و اشتغال ، توجه به دین و معرفت و نشاط باطنی نیروی کار هم مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به تاثیر سرمایه گذاری فرهنگی بر نیروی کار،افزود: سرمایه گذاری فرهنگی بر روی نیروهای کار در جهت شکوفایی به یک اقتصاد اسلامی سالم امری ضروری محسوب می شود.

وی با اشاره به ابعاد گسترده اشتغال،یادآور شد:اشتغال صرفا درآمد اقتصادی نیست؛بلکه فاکتورهای مهمی چون تهدیدات فرهنگی، شکوفایی استعدادها،امید و آینده نگری و ... در کنار امر اشتغال باید مورد توجه واقع شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ایجاد اشتغال در امداد صرفا با هدف مولد بودن صورت نمی گیرد،یادآورشد: اهمیت اشتغال در امداد علاوه بر اینکه باعث اشتغال فرد می شود، بازداری فرد از برخی آلودگیهای فرهنگی،اجتماعی و ... را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر خانواده محوری و توجه به سلامت و توانمندسازی فکری،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی خانواده های افراد مورد حمایت در ایجاد اشتغال این نهاد،ادامه داد:کمیته امداد در جهت تغییر اندیشه خانواده های مورد حمایت و ایجاد تعادل در آنان سرمایه گذاری می کند تا به سمت تعالی سوق پیدا کنند؛چرا که عمدتا خانواده های مورد حمایت ناامید،نگران و سرخورده هستند.

انواری با اشاره به تفاوت کمیته امداد با دیگر موسسات خیریه در ارائه خدمات به نیازمندان جامعه،اظهار کرد:کمیته امداد با نگاه تکریمی به نیازمندان خدمات حمایتی ارائه می کند و با شکوفایی استعداد خانواده های نیازمند،ارائه آموزشهای تخصصی و تامین سلامت همه جانبه، مسیر بازگشت به چرخه زندگی اجتماعی را برای آنان فراهم می کند.

وی خدمات مشاوره و مددکاری را از عمده کار کمیته امداد در امور حمایتی محرومان عنوان کرد و افزود:این امر در جهت این است که افراد بتوانند مسیر رشد و تعالی خودشان را به کمک این نهاد پیدا کنند و اتکا به خود داشته باشند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر تولید یک الگوی جدید در منابع انسانی نظام جمهوری اسلامی ایران با بهره مندی از ویژگیهای حیات طیب تاکید کرد.

انواری همچنین پیشنهادی مبنی بر حضور دانش آموزان جهت آشنایی با مشاغل و کارآموزی آنان در اوقات فراغت را در این جلسه مطرح کرد.

https://shoma-weekly.ir/qfGbPc