سیاسی

انواری: برخورد با ناهنجارهای اجتماعی باید زیربنایی باشد

بسیاری از مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان می تواند با ازدواج مجدد این زنان با استفاده از مشاوره مناسب از بین می رود جهت تسهیل این امر موانع اجتماعی را باید از میان برداشت
انواری گفت : بسیاری از مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان می تواند با ازدواج مجدد این زنان با استفاده از مشاوره مناسب از بین می رود جهت تسهیل این امر موانع اجتماعی را باید از میان برداشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این که بسیاری از مشکلات زنان سرپرست خانوار بدلیل قبح و منع کاذب اجتماعی که دارد بیان نمی شود، تصریح کرد : ناهنجاریها و فشارهای روحی و روانی موجود بر زنان موجب بروز احساس ناتوانی ، افسردگی ، بیماریهای روان تنی و ... در آنان می گردد.

وی گفت : زمانی که صحبت از مسائل زنان می گردد ، با دو نگاه سنتی و مدرن مواجه هستیم و چالشهای بین این دو نگاه. تهاجمی که در نگاه مدرنیته نسبت به شخصیت زنان و سوء استفاده از آنان صورت می گیرد موجب تعریف جدیدی از زن مدرن غربی می شود که الگوهای نامناسب و هنجار شکن آن نیز در جامعه قابل مشاهده است.

انواری افزود : امروزه بیشترین سرمایه گذاری و تهاجم دنیای مدرن ، نسبت به دو ویژگی مهم زنان که شامل جمال و عاطفه آنان که از موهبتهای الهی می باشد صورت می گیرد و از آن بعنوان ابزاری جهت سوء استفاده و بهره برداری نامشروع استفاده می شود ، در صورتیکه ارزشهای دین مبین اسلام ویژگی ها ی ارزشمند زنان را در خدمت رشد و تعالی آنان قرار داده است.

انواری تاکید کرد : محقق شدن اهداف ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه های اجتماعی ، خانواده و اقشار آسیب پذیر ، منوط به توجه و حل مشکلات با فوریت حداقل دو دهک پایین جامعه و ارایه رویکرد خدمات مناسب به این قشر از محرومین است.

وی خاطرنشان کرد : روشهای برخورد با ناهنجارهای اجتماعی و مسائل فرهنگی کشور در امور زنان باید بصورت زیربنایی و توسط متخصصین و کارشناسان امور اجتماعی و جامعه شناسی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد و نقش خواهران مشاور در امور زنان که در دستگاههای اجرایی کشور اشتغال دارند بسیار حساس و تعیین کننده است.

سرپرست کمیته امداد امام ( ره ) تصریح کرد : نحوه ی استفاده از قدرت تفکر و یا اتاق فکر درون انسانها ، مبداء و منشاء تمام تصمیمات خوب و بد است و اگر انسانها بتوانند خود را در حالت تعادل روحی و ذهنی مناسب قرار دهند ، خروجی های مناسبی در اتاق فکر انسانی تولید می شود.

وی در پایان خواستار پرهیز از نگاه تحقیرآمیز به زنان مطلقه و ایجاد نظام تعادلی در درون خانواده گردید و تصریح کرد : بسیاری از معضلات اجتماعی که در درون خانواده ها وجود دارد ، با توجه به این دو نکته مهم قابل اصلاح و پیشگیری است.

https://shoma-weekly.ir/yoksTY