سیاسی

انقلاب در انتخابات آینده به نسل سوم و چهارم سپرده می شود

محمد کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره مسیر حرکت چهل ساله مردم‌سالاری دینی گفت: مردم‌سالاری دینی اکنون به منزله الگو و نماد حکمرانی خوب در جهان مطرح است. انقلاب اسلامی ایران طی چهل سال گذشته زمینه‌ساز مشارکت مردم در انتخابات بوده و رکورد عظیم مشارکت انتخاباتی مردم در سطح جهانی در ایران رقم خورده است.
وی ادامه داد: حتی علی‌رغم تهدیدهای سخت و نرمی که علیه کشورمان در این مدت وجود داشته است، تمام انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان در موعد مقرر، حتی در دوره دفاع مقدس، برگزار شده است.

انبارلویی اظهار کرد: میانگین مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات نشان می‌دهد که مردم نقش عمده و مهمی در چینش نیروهای اجرایی و تقنینی و سایر نهادهای انتخابی داشته‌اند و در مقایسه با دموکراسی‌های پیشرفته و سابقه‌دارتر در جهان بسیار جلوتریم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب، انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و تصور من این است با این دو انتخابات انقلاب اسلامی به نسل‌های سوم و چهارم منتقل خواهد شد و نسل اول و دوم که کار خود را در ساخت و تحکیم دموکراسی انجام داد‌ه‌‌اند، به حاشیه خواهند رفت و نسل جدید مسئولیت ادامه مسیر روبه رشد انقلاب را با نگاهی نو و انقلابی برعهده می‌گیرد.
وی با بیان مطالعات فراوان پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌های سیاسی معتبر دنیا درباره دموکراسی و روند آن در ایران پس از انقلاب گفت: این امر گواه بدیع بودن و تازگی الگوی مردم‌سالاری دینی در فضای جهانی و نخبگان فکری و سیاسی سایر کشورهاست و نوع دموکراسی کشورمان همواره مورد رشک و حسد استکبار جهانی بوده است.
انبارلویی یادآور شد: درجه استحکام این دموکراسی به حدی بوده که توانسته است دو نبرد و جنگ نرم آمریکا و دشمنان انقلاب را در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ پشت سر بگذارد و این بیانگر انسجام و توانمندی درونی مردم‌سالاری دینی در طول این چهل سال است.
عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت درباره اهمیت مسئله گردش واقعی نخبگان و نقاط قوت و ضعف در این حوزه در چهل سال گذشته گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی کشور را انقلابیونی اداره کردند که میانگین سنی آنها بین ۳۵ تا ۴۰ بود و وضعیت کارآمدی نظام در روزها و سال‌های نخست که مدیریت جوان و جهادی بر کشور حاکم بود و با وجود محدودیت‌ها و مشکلات داخلی و خارجی، قابل قبول بوده است.
انبارلویی تأکید کرد: در واقع هر دوره که مدیریت کشور به سمت استفاده از نیروهای جوان، انقلابی و دارای روحیه جهادی حرکت کرده کارآمدی نظام و رضایتمندی مردم هم افزایش یافته است، زیرا چرخش واقعی نخبگان و فراهم بودن دستیابی به عرصه‌های مدیریتی برای همه اقشار و نه فقط گروه یا جریان‌های خاص، دقیقاً در ذات انقلاب اسلامی و از مطالبات اصلی مردم بوده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در دولت فعلی به این امر چندان توجهی نشده، گفت: به اعتقاد من مردم در انتخابات بعدی به گونه‌ای تصمیم خواهند گرفتند که این گردش نخبگانی انجام شود و یک تیم اجرایی جوان مدیریت کشور را برعهده بگیرد و این مطالبه ملت نشان از زنده بودن آرمان‌های انقلاب در میان مردم دارد. امروز کشور نیازمند ساخت مدیریتی جوان و چابک در عرصه اجراست تا اهداف و آرمان‌های انقلاب را با سرعت و انگیزه بیشتر پیش ببرد.

https://shoma-weekly.ir/igzCIX