سیاسی

انقلاب اسلامی پس از چهل سال توطئه استکبار، بزرگترین قدرت منطقه است

در حال حاضر انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی، قدرتمندتر از هر زمانی سرپاست و نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز به عنوان بزرگترین قدرت مطرح است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ریزش داشت اما رویش‌های فراوانی را نیز تجربه کرد و رویش‌ها توانستند که ریزش‌ها را جبران کنند، هر چند جبران شخصیت‌هایی مانند شهیدمطهری و شهیدبهشتی برای انقلاب بسیار سنگین بود.

برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (بررسی اهداف گروهک منافقین از تمرکز بر ترور رهبران سیاسی کشور بویژه شهید بهشتی و علل بی‌نتیجه بودن این راهبرد در متوقف نمودن مسیر انقلاب اسلامی) با ارتباط تلفنی با حسن غفوری‌فرد، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

حسن غفوری‌فرد در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو اظهار کرد: در آن زمان مهم‌ترین تشکل سیاسی که وجود داشت، حزب جمهوری اسلامی بود و تاثیرگذارترین و مهم‌ترین اعضای انقلابی و شخصیت‌های کشور در آن عضویت داشتند. در این میان سازمان مجاهدین خلق که از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده، تصورش برآن بود که مسعود رجوی، رئیس‌جمهور شود، بر اساس همین تصور در همان زمان کاندید ریاست‌جمهوری شد، اما ابوالحسن بنی‌صدر در این پست قرار گرفت و آنها نیز بر آن شدند که با نفوذ و ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی در قدرت با دوست دیرین خودشان شریک شوند.

وی افزود: همان‌طور که اشاره شد، بسیاری از شخصیت‌های تاثیرگذار و برجسته نیز در حزب جمهوری عضویت داشتند، برای نزدیکی به راس هرم قدرت بر آن شدند که اعضای برجسته نظام نوپای انقلاب را ترور کنند تا بتوانند به تصورات باطل خود دست پیدا کنند. برای همین ترور آیت‌الله بهشتی را در دستور کار خود قرار دادند. اما ترور شهیدبهستی نیز نتوانست مانع از عزل بنی‌صدر و ایجاد مشکل برای مجاهدین شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: بنی‌صدر پس از عزل از ریاست‌جمهوری روابط نزدیکی با سازمان مجاهدین برقرار کرد و از اشخاصی نام برد که قصد ترور آنها را دارد که در این اشخاص، نام آیت‌الله بهشتی نیز برده شد. زیرا بنی‌صدر بزرگ‌ترین مانع قدرت خودش را سران حزب جمهوری می‌دانست. از طرفی شرایط آن زمان دست به دست هم داد تا سازمان منافقین بتوانند به دست به فجایعی چون انفجار حزب جمهوری بزند.

حسن غفوری‌فرد گفت: ترورهایی که سازمان منافقین در دهه ۶۰ آنجام دادند، ضربه بزرگی برای انقلاب اسلامی بود، زیرا شخصیت‌های بسیار مهمی از عرصه سیاسی نظام حذف شدند. اما با همه این ضربه‌ها و لطمات با هوشیاری امام خمینی(ره) نظام توانست به راه خود ادامه دهد. در حالی که اگر کشور دیگری شاید به راحتی نمی‌توانست به ترمیم عرصه سیاسی و جایگزین کردن شخصیت‌ها بپردازد، لذا پس از ترور شخصیت‌های مهم انقلابی، امام با یک رهنمود به موقع و موثر کشور را به سوی ادامه دادن راه انقلاب اسلامی هدایت کردند.

وی افزود: بنابراین انقلاب اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری ریزش داشت اما رویش‌های فراوانی را نیز تجربه کرد و رویش‌ها توانستند که ریزش‌ها را جبران کنند، هر چند جبران شخصیت‌هایی مانند شهیدمطهری و شهیدبهشتی برای انقلاب بسیار سنگین بود، اما با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌هایی که کشور پشت سر گذاشت، با وجود رهنمودهای امام و کمک‌های الهی مملکت حفظ شد و مردم در صحنه نیز حاضر بودند و انقلاب از گردنه‌های بسیار خطرناک عبور کرد و در حال حاضر انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی، قدرتمندتر از هر زمانی سرپاست و نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز به عنوان بزرگترین قدرت مطرح است.

https://shoma-weekly.ir/4ZCuDi