سیاسی

انقلاب اسلامی باید زمینه ساز وارث زمین شدن مستضعفین شود

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به آیه ( ونریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین )گفت :اراده الهی بر این قرار گرفته که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز پیشوائی و الگو شدن ملت ایران برای جهانیان را فراهم سازد تا مستضعفین وارث زمین گردند.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به آیه ( ونریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین )گفت :اراده الهی بر این قرار گرفته که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز پیشوائی و الگو شدن ملت ایران برای جهانیان را فراهم سازد تا مستضعفین وارث زمین گردند.

حمیدرضا ترقی افزود : قیام مشروطه و قیام 30 تیر وقیام 15 خردادو بلاخره قیام 19 دی 56 فرایندی بودند که مسلمانان و اهل ایمان با رهبری روحانیت و مرجعیت انقلابی در صده اخیر برای پیروزی در 22 بهمن 57 طی کردند و با دادن شهدا و جانبازان فراوان وطی فراز و نشیبهای خطرناک و کشیدن زندانها وچشیدن شکنجه های طاقت فرسای مبارزین توانستند
نظام جمهوری اسلامی را جایگزین نظام ستم شاهی در این نقطه از جهان بنمایند.
این مبارز قبل از انقلاب گفت : پس این انقلاب ارزان بدست ملت ایران نیامده بلکه هزینه سنگینی برای آن پراخته شده تا بتواند اهداف و آرمانهای اسلامی را در قالب حکومت دینی و اسلامی برای جامعه محقق و بستر تحقق اراده الهی را که در آیه فوق الذکر بیان شد فراهم نماید.
ترقی با اشاره به تحولات بعد از پیروزی انقلاب افزود: جنگ ایدئولوژیک و سیاسی عظیمی بین نیروهای انقلابی برای شکل گیری نوع حکومت و نظام سیاسی و متن ومحتوای قانون اساسی صورت گرفت و خون دلها خورده شد تا نظام اسلامی ایجاد و قوا مستقر گردید
این نماینده قبلی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : تمام این مبارزات و تلاشها برای این بود که ما دولت اسلامی تشکیل بدهیم تا بتوانیم جامعه اسلامی نمونه را برای الگو شدن در جهان بسازیم .
ترقی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری به شورای عالی پیشرفت ایرانی اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب بالغ بر 20 سال است که بر لزوم تشکیل دولت اسلامی در فرآیند انقلاب اسلامی تاکید و جامعه و مسئولان را بدان جهت هدایت میکنند ولی هنوز موفق به تشکیل دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه نشده ایم و دستیابی به این هدف دستخوش کج فهمی ها و انحرافات وبی تعهدیها شده است .

ترقی علائم اسلامی نبودن دولتهای گذشته و حال را وجود : فساد اقتصادیفساد اداری – رشوه – کم کاری – بی اعتنائی دستگاهها به مردم – میل به اشرافی گری در مسئولان – حیف و میل بیت المال- قانون گریزی- اطاله دادرسی به شکایات مردم – انتصاب افراد فاقد صلاحیت اسلامی به مناصب –ویژه خواری و رانت خواری –فقدان عدالت اقتصادی و عدم سلامت اعتقادی و اخلاقی همه کارگزاران – تبعیض و.....بکار گیری کسانی که درد فقر و محرومیت را نچشیده اند بلکه 1000 میلیارد تومان ثروت آنهاست . دانست و به این جمله مقام معظم رهبری اشاره کردکه فرمودند: کارگزاران نظام اسلامی باید جهتگیری ها و رفتارشان را با معیارهای اسلامی تطبیق دهند تا بتوانن به اهداف برسند این میشود دولت اسلامی ,اول ما مسئولان اسلامی شویم . وقتی اسلامی شدیم آن وقت عمل ما ؛مردم را مسلمانان واقعی خواهد کرد و کشور اسلامی خواهد شد . یهنی دولت اسلامی می تواند کشور اسلامی بوجود آورد؛ کونوا دعاه الناس به غیر السنتکم.
این کارشناس مسائل سیاسی سپس به موانع تشکیل دولت اسلامی در طی سه دهه گذشته پرداخت و افزود:
اولین مانع تشکیل دولت اسلامی عدم تحقق کامل مردم سالاری دینی در جامعه است. دومین مانع تشکیل دولت اسلامی عدم سرمایه گذاری کافی روی انقلاب فرهنگی -اسلامی در جامعه است. سومین مانع تشکیل دولت اسلامی ضعف حوزه علمیه در تبیین تئوری دولت اسلامی است. چهارمین مانع تشکیل دولت اسلامی عدم سرمایه گذاری روی تربیت کارگزاران تراز دولت اسلامی است. پنجمین مانع تشکیل دولت اسلامی تردید و لغزش مسئولان و دلبستگی آنها به رفتارهای طاغوتی واشرافیگری است. ششمین مانع تشکیل دولت اسلامی اقدامات دشمن از طریق مستقیم و یا توسط عوامل نفوذی اوست.
ترقی سپس به تبیین این موانع ششگانه پرداخت ودر پایان گفت : تا وقتی مردم سالاری در کشور مبتنی بر دین نباشد ونسل های جدید با آموزه های دینی معتقد و مومن نشوند و کادر سازی تراز نظام اسلامی صورت نگیرد آرمان تشکیل دولت اسلامی محقق نخواهد شد و اگر در این رابطه قصور و کوتاهی شود نسل آینده را از دست خواهیم داد. و خدای ناکرده انقلاب به نتیجه نهایی خود نخواهد رسید .

https://shoma-weekly.ir/m0JjT0