سیاسی

انقلاب اسلامی بانی اصلی گسترش فرهنگ قرآنی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی باعث و بانی اصلی گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، موفقیت های روز افزون حفاظ، قاریان، مفسران و پژوهشگران در جهان اسلام همه و همه به برکت انقلاب اسلامی است و امروز شاهد آن هستیم که صدای انقلاب ما از سرتاسر دنیا به گوش می رسد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر نگوییم جامعه قرآنی خانم های قبل از انقلاب صفر بود ولی می توانیم بگوییم که قابل ذکر هم نبود و این انقلاب اسلامی بود که به جامعه قرآنی زنان هویت بخشید.

لاله افتخاری در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف حبرگزاری شبستان درباره جهش ایران اسلامی در زمینه قرآنی نسبت به قبل از انقلاب گفت: انقلاب مردم ایران در سال های بین 42 تا 57 انقلاب قرآنی مبتنی بر قرآن و عترت بود به طوری که تمامی شعارهای آن زمان برگرفته از سیره ضد استکباری اهل بیت سلام علیه بود. بعد از پیروزی انقلاب هم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قرآن و عترت نوشته شد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین هم مبنای انقلاب ما قرآنی بود و هم تداوم آن، که همین باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر جامعه قرآنی به خصوص جامعه زنان در کشور شد. اگر نگوییم جامعه قرآنی خانم های قبل از انقلاب صفر بود ولی می توانیم بگوییم که قابل ذکر هم نبود و این انقلاب اسلامی بود که به جامعه قرآنی زنان هویت بخشید تا خودشان را پیدا کنند و بتوانند در رشته های مختلف علوم قرآنی موفقیت کسب کنند.

این کارشناس قرآنی افزود: پژوهش از آیات قرآن در دانشگاه ها، حوزه ها و موسسات مردم نهاد قرآنی، اختصاص بودجه به فعالیت های قرآنی، حمایت از قرآنیان و معافیت های مختلف برای این جامعه، تدوین ساختار های مختلف در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... خدماتی است که به برکت انقلاب اسلامی به جامعه قرآنی تزریق شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی باعث و بانی اصلی گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، موفقیت های روز افزون حفاظ، قاریان، مفسران و پژوهشگران در جهان اسلام همه و همه به برکت انقلاب اسلامی است و امروز شاهد آن هستیم که صدای انقلاب ما از سرتاسر دنیا به گوش می رسد.

افتخاری در پاسخ به این سوال که روند رو به رشد فعالیت های قرآنی کشورمان در آینده چگونه است اذعان داشت: مسئولین اجرایی ما باید در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته باشند به نحوی که به نظر من باید رئیس جمهور یک کشور اسلامی باید یک معاون قرآنی با اختیارات کامل و فراگیر داشته باشد و همین موضوع می تواند در بحث اجرا ما را به قله کسب موفقیت های قرآنی برساند.

وی افزود: در بحث پژوهش های میان رشته ای، دانش های قرآن بنیان باید به نحوی اجرا شود که دانشگاه های کشور را به سمت اسلامی کردن ببرد و اگر دانشگاه های ما اسلامی و قرآنی شود مطمئنا در بحث علم و فناوری به قله های موفقیت می رساند.

این پژوهشگر قرآنی درباره تبلیغ و ترویج قاریان و حافظان تاکید کرد و گفت: باید جامعه قرآنی دست به نوآوری هایی بزنند که مردم را به سمت عمل به قرآن بکشاند، در هر صورت باید به این نکته توجه ویژه شود که هر کسی باید به وظیفه انسانی و وجدانی خود به درستی عمل کند و ببینند که انقلاب چه نیاز هایی دارد تا آن را برطرف کند. کسی که در این راه قدم می گذارد باید از جان، مال و هیچ عملی دریغ نکند تا بتواند بگوید که ما در محضر قرآن خدمتگذار واقعی و صادقی هستیم.

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم که جانانه به قرآن خدمت کنیم نه اینکه خدای ناکرده قرآن در آخر کار های ما مثل سیاست گذاری، فرهنگ و ... قرار بگیرد، همانطور که قرآن همیشه در اول جلسات ما خوانده می شود در عمل نیز باید در راس همه امور قرار بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/2MeRM1