سیاسی

انقلاب اسلامی، اقتصاد وارداتی پهلوی را به مولد و مقاوم تبدیل کرد

نظام جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای حکیمانه امام راحل و سکان داری حضرت آیت الله خامنه ای و صبوری، وحدت و همت مردم سختکوش و با بصیرت توانسته است پیشرفت هایی از قبیل کشاورزی، صنعتی، علمی، خدماتی، درمانی و... که در دورۀ پهلوی سیر نزولی و وابستگی خود را می پیمود، سیر صعودی بخشد و به تدریج، با خودکفایی و خوداتکایی، اقتصاد وارداتی صِرف دورۀ پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کند و شعار «ما می توانیم» را بیش از هر زمانی تحقق ببخشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توانست پیشرفت هایی درحوزه های مختلف از قبیل علمی، امنیتی ودفاعی، پزشکی، فرهنگی، عمرانی، کشاورزی، صنعتی و... که در دورۀ پهلوی سیر نزولی و وابستگی خود را می پیمود، سیر صعودی بخشد و به تدریج، با خودکفایی و خوداتکایی، اقتصاد وارداتی صِرف دورۀ پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کند.

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب با اشاره به دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران اعجاز بزرگ قرن را رقم زد و دستاوردهاى فراوان و بى سابقه اى را در حوزه هاى گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی، علمی، پزشکی، امنیتی و دفاعی و... به ارمغان آورده است بطوری که پانزدهمین کشور دنیا و پنجمین کشور آسیایی از نظر سطح علمی لقب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دستآوردهاى فراوان در حوزه هاى مختلف، انقلاب اسلامى را از سایر انقلاب ها متمایز ساخته است و از این رو، دشمنان انقلاب اسلامى همواره در صدد کتمان یا آسیب رسانى به این دستاوردها هستند، تصریح کرد: ایران از نظر ظرفیت ها پنجمین کشور و از نظر ذخایر سوخت های فسیلی به چهارمین کشور ثروتمند جهان تبدیل شده است؛ از نظر ذخایر منابع طبیعی مانند نفت، گاز، زغال سنگ، جنگ و چوب، طلا، نقره، مس، اورانیوم، آهن خام و فسفات با داشتن یک درصد جمعیت جهان، بیش از 7 درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار داشته، رتبه چهارم در ذخایر نفت، دوم در ذخایر گاز طبیعی و دهمین کشور ثروتمند جهان از نظر ذخایر سنگ آهن است. آمارهای منتشر شده در مورد ذخایر جهانی طلا نشان می دهد ایران بیستمین کشور ثروتمند جهان از این نظر است و این آمار همگی دلالت بر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بعد از انقلاب دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه مهم ترین کار اصولی انقلاب اسلامی، تبدیل نظام طاغوت سالار و وراثتی به نظام مردم سالار است، گفت: مهم ترین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران سرنگونی نظام دیکتاتوری و جایگزینی نظام جمهوری و مردم سالاری است، مقایسه وضعیت قبل ازانقلاب کشور و وضعیت بعد از انقلاب درهمه حوزه ها، سندی گویا بر تلاش چهل و دو ساله و موفقیت این انقلاب اسلامی دارد بطور مثال در سال های اخیر وضعیت علمی ایران رشد چشمگیری داشته است. البته درحالی شاهد این وضعیت هستیم که تحریم ها و سختگیری ها علیه ایران روزبه روز تشدید می شود. بسیاری از کارشناسان و محققان براین باورند که همین تحریم ها، خودباوری را در نهاد ایرانیان بیش از پیش شکوفا کرد و ملت ایران را از زیر بار ظلم مستکبران و جهان خواران خارج کرده است.

مقدم ادامه داد: ایران اسلامی علاوه بر اینکه جنگ تحمیلی را علی رغم همه کمبودها و اتحاد دشمنی کشورهای استکباری با موفقیت پشت سر گذاشته است اما در سال های گذشته بیشتر از هر زمانی با تحریم ظالمانۀ آمریکا و اروپا روبه رو بوده است ولی نظام جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای حکیمانه امام راحل و سکان داری حضرت آیت الله خامنه ای و صبوری، وحدت و همت مردم سختکوش و با بصیرت توانسته است پیشرفت هایی از قبیل کشاورزی، صنعتی، علمی، خدماتی، درمانی و... که در دورۀ پهلوی سیر نزولی و وابستگی خود را می پیمود، سیر صعودی بخشد و به تدریج، با خودکفایی و خوداتکایی، اقتصاد وارداتی صِرف دورۀ پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کند و شعار «ما می توانیم» را بیش از هر زمانی تحقق ببخشد.


https://shoma-weekly.ir/HIMSco