سیاسی

انفجارات پاریس طرحی علیه گسترش اسلام در اروپا است

رییس مرکزبین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت:پیش بینی کرده بودیم که اگر مقابله جدی با داعش و تروریسم تکفیری در عراق و سوریه شکل نگیرد دامنه نا امنی و تروریسم به حامیان اروپایی داعش خواهد رسید.

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: پیش بینی کرده بودیم که اگر مقابله جدی با داعش و تروریسم تکفیری در عراق و سوریه شکل نگیرد دامنه نا امنی و تروریسم به حامیان اروپایی داعش خواهد رسید.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با « نسیم» با اشاره به حمله تروریستی شب اخیر در پاریس اظهار داشت: این اقدام داعش از نظر ما محکوم هست و طبیعتا اقدام تروریستی غیر قابل پذیرشی است که موجب نا امنی و از بین رفتن آسایش و امنیت مردم شدهاست.

وی در ادامه افزود: ایران و دولتهای مخالف با تروریسم، پیش بینی کرده بودند که اگر مقابله جدی با داعش و تروریسم تکفیری در عراق و سوریه شکل نگیرد دامنه نا امنی و تروریسم خودشان را به کشورهای اروپایی خواهند رساند و هیچ جای دنیا مصون از اقدامات تروریستی باقی نخواهد ماند.

ترقی با اشاره به کمکهای فرانسه به این گروه تروریستی در سوریه گفت: امروز موضع فرانسه تغییر کرده که موجب این حرکت از سوی داعشیها شده است، به نظر میرسد که گروه تروریستی داعش با این اقدامات میخواهد جلوی پیوستن کشورهای اروپایی به جبهه مقابله با داعش را بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه واقعه سال گذشته فرانسه و سناریوی آن بسیار مشکوک بود ادامه داد: آنچه که در حمله به چاپخانهای در فرانسه رخ داد بیانگر دخیل بودن دست دولت فرانسه در آن ماجرا بود، اما به نظر میرسد این موضوع با آن تفاوت داشته باشد.

وی افزود: حادثه قبلی میزان خسارت و کشتارش بسیار محدود بود ولی این مسئله از گستردگی زیادی برخوردار است و بعید به نظر میرسدکه فرانسه چنین ریسکی را برای کشتن مردم خودش مرتکب شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: فرانسویها تاکنون از این نوع حوادث همیشه برای اسلام هراسی و محدود کردن مسلمانها استفاده میکردند، سال گذشته هم همین مسئله رخ داد و الآن هم به نظر میرسد که از این اتفاق در جهت اسلام هراسی استفاده کنند.

ترقی تصریح کرد: قطعا اروپا از اتفاق پاریس سوء استفاده خواهد کرد تا بتواند جلوی رشد اسلام گرایی که بسیار سریع و گسترده هست و تقریبا به دین دوم فرانسه تبدیل میشود را بگیرد، بنابراین طبیعی است که میتواند یک سناریوی حساب شده و از قبل طرحی شده برای گسترش اسلامهراسی و فشار روی مسلمانان فرانسه به حساب بیاید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه احتمال ورود به سوریه و عملیات جدید و سقوط بشار اسد از طریق این فاجعه را غیر ممکن داست و گفت: ممکن است دولت فرانسه از این اتفاق به عنوان توجیهی برای ملت خود به لحاظ دخالت یا همکاری در ائتلاف علیه داعش بتواند استفاده کند اما علیه بشار اسد بسیار ضعیف است که بتواند کاری انجام دهد.

ترقی در پایان با تاکید بر مخالفت ایران با این نوع عملیات تروریستی خاطر نشان کرد: ایران به سیاست غربیها یعنی ائتلاف علیه داعش اعتماد و اعتقادی ندارد و بر همین موضع ایران باقی مانده و معتقد نیست که غربیها در مبارزه با تروریسم جدی باشند.

راز 23 سفر نتانیاهو به واشنگتن

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی در شبکه «سحر بوسنی» نیز گفت: نتانیاهو پس از ۱۳ ماه روابط سرد و اختلافات جدی با اوباما در شرایطی که انتفاضه سوم فلسطینیها شدت گرفته و تلاش او برای جلو گیری از توافق هستهای ایران با ۵+۱ شکست خورده در ماههای آخر عمر دولت اوباما به آمریکا سفر کرده تا ضمن تضمین استمرار کمکهای مالی آمریکا به اسرائیل دغدغههای خود را نسبت به اجرای برجام به سران آمریکا منتقل کند. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیاز مالی اسرائیل به کمک ماهیانه ۳ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم اشغالگرش را حیاتی دانست وافزود: رژیم اسرائیل بدون کمک مالی آمریکا قادر به دوام نیست. این کارشناس مسائل بین الملل اختلافات اسرائیل و آمریکا در خصوص برجام و توافق هستهای را حل شده دانست و گفت: شروطی که آیپک و اسرائیل برای پذیرش برجام گذاشته بودند در بعضی بندها تحصیل حاصل بود چون ایران اصولا بهدنبال ساخت بمب هستهای نبوده ولی زیر بار بازرسی از مراکز نظامی نرفته و ایران همچنان یک کشور دارای فناوری هسته ای باقی مانده است.

ترقی با اشاره به ۲۳ سفر نتانیاهو به آمریکا در طی این دوره افزود: علت این تردد زیاد پیروزی مقاومت در جنگهای ۲۲روزه و ۵۲ روزه در غزه و شکسته شدن کنبد آهنین اسرائیل و موضوع مذاکرات هستهای ایران و شکست طرح مذاکرات صلح و سازش آمریکایی بود و این تعامل نشان داد که آمریکا در جرایم کودک کشی و جنایات نژاد پرستانه و ضد حقوق بشری اسرائیل سهیم است.


https://shoma-weekly.ir/dC9jkq