سیاسی

انسجام مقابل آمریکا مهمتر از شماتت گذشته هاست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به همبستگی و اتحاد کلمه ملت بیشتر از ارزیابی میزان افراط و تفریط ها در گذشته نیازمندیم.
محمد مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز افزود: در شرایطی که جنگ سرد میان ایران و آمریکا به لحظات حساسی رسیده است و شاهد شفاف شدن بسیاری از ابهامات و آشکار شدن حق و باطل برای بسیاری از مرددین هستیم؛ بیش از آنکه به نمرده دادن به یکدیگر درباره عملکرد گذشته بپردازیم؛ نیازمند همدلی و توافق در راهبرد ایستادگی مقابل آمریکا هستیم.

وی افزود: شماتتی که برای اثبات خویش باشد رنگ خدایی ندارد و باید سیره امام حسین علیه السلام در دعوت به حق را در این زمینه الگوی خویش قرار دهیم. فارغ از بررسی کارنامه گذشته و افراط و تفریط ها باید به افزایش شناخت از دشمن، روش های جدید او و تجهیز سپاه اسلام به راهبردها و روش های موثرتر در جنگ نرم فعلی پرداخت.

اسلامی خاطر نشان کرد: بعید است دشمن جرأت تقابل نظامی داشته باشد، از عقب نشینی ترامپ از موضع تروریست معرفی کردن سپاه و اکتفا به حامی تروریست دانستن آن، می توان فهمید که برغم همه هیاهوها ترامپ از رویارویی نظامی با ایران قویا هراس دارد. علاوه بر آنکه این عقب نشینی پس از موضع انقلابی فرمانده سپاه پاسداران نشان داد که با استحکام مواضع نتایج بهتری می توان به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بیش از 30 پایگاه نظامی در اطراف ایران دارد، یادآور شد:هدف قرار دادن هیچ یک از آنها نیازمند موشکهایی از جنس شهاب 3 و خرمشهر نیست و با موشکهای دارای بردهای کمتر آمریکا دچار آسیب جدی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با این حال موشک های ایران را نقطه قوت اصلی ایران ندانست و تصریح کرد: قدرت بازدارنده ایران مقابل شرارت های آمریکا در تمام 40 سال گذشته متکی به غنی سازی ایمان جامعه توسط امام امت بوده است و امروز نیز نقطه امید ما همان راهبرد طالوت در پیروزی بر جالوت است.

اسلامی با تشکر از رئیس جمهور که اقتصاد مقاومتی را راهکار خنثی کردن هدف دشمن در بعد اقتصادی دانست، بر ضرورت برداشتن گامهای عملیاتی تر در فضای اقتصاد مقاومتی همچون قطع وابستگی به دلار، تقویت صادرات به کشورهای همسایه، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به دلار تأکید کرد و افزود: بسیاری از کشورهایی که بعد از ما شعار حذف دلار در تجارت خود را دادند، در عمل جلوتر از ما هستند و این نشان می دهد نیازمند اجرایی کردن حرفهای خوب دولتمردان هستیم.

https://shoma-weekly.ir/aYDkCR