بین الملل

انحصار طلبی و تمامیت خواهی برخی چهر های سیاسی علت انسداد سیاسی در عراق

بومیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در سفر به عراق با شیخ جلال الدین صغیر عضو شورای رهبری مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با اشاره به دخالت‌های آمریکا در امور عراق اظهار داشت : جریان‌های نفوذی در عراق تلاش می‌کنند که ثبات و آرامش سیاسی را در این کشور دچار اختلال کنند، اما امروز مردم عراق آگاه‌تر از گذشته نسبت‌ به این جریانات سیاسی توجه دارند.

شیخ جلال الدین صغیر پیرامون وقایع عراق اظهار داشت: امروز شرایط سیاسی عراق بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.

امام‌جمعه مسجد بُراثا بغداد با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی برای پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) توسط مردم عراق اعلام آمادگی کرد.

بومیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ایجاد اختلاف بین مردم عراق بر هوشیاری جریانات سیاسی و حفظ وحدت تاکید کرد.

وی گفت: مردم ایران و عراق امسال عزم بیشتری برای تحقق راهپیمایی اربعین حسینی دارند و این توطئه‌ها تأثیری بر این آئین شکوهمند جهانی نخواهد داشت.

در این نشست شیخ جلال الدین صغیر از دکتر بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی برای سفر به عراق دعوت کرد.

بومیان که مدیریت میز کشورهای حامی مقاومت معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی را برعهده دارد با معاون سیاسی و اعضای ارشد دفتر سیاسی مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفتگو کرد .

وی در این دیدار با اشاره به اوضاع سیاسی عراق تاکید کرد : دشمن همواره تلاش می‌کند از طریق ایجاد اختلاف سیاسی در گروه‌ها و چهره‌های سیاسی و بهره‌گیری از آن‌ها برای اهداف شوم خود ، این کشور را به سمت ناآرامی و اغتشاش پیش ببرد.

قائم مقام معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین ، اهمیت این مقطع زمانی را فرصت مناسبی برای ایجاد وحدت بیشتر در بین گروه‌های سیاسی عراق و نزدیکی دو ملت برادر عراق و ایران دانست.

در این دیدار رئیس دفتر سیاسی مجلس اعلای اسلامی عراق نیز با اشاره به رویدادهای سیاسی اخیر در عراق اظهار داشت: گروه‌ها و احزاب سیاسی بیشتر از گذشته به سمت اتحاد و هماهنگی پیش می‌روند. ولی معدودی از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی به‌ دنبال منافع شخصی و مقاصد سیاسی خویش هستند.

وی همچنین بر تعامل بیشتر بین مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد.

قبانی دیگر عضو ارشد دفتر سیاسی مجلس اعلای عراق نیز ارتباطات دو حزب را مفید و موثر دانست و بر استمرار آن تاکید کرد .

در این نشست ، فاضلی دیگر عضو دفتر سیاسی مجلس اعلای اسلامی عراق انحصار طلبی و تمامیت خواهی برخی چهر های سیاسی عراق را علت مشکلات اخیر و انسداد سیاسی در این کشور دانست .

https://shoma-weekly.ir/jsqM0L