سیاسی

انتظار قانونگرایی از حقوقدانان بیشتر است

مدیر موسسه مطبوعاتی شما در خصوص فیلتر برخی از رسانه‌ها توسط وزارت ارشاد اظهار داشت: ریاست محترم‌ جمهور در تبلیغات انتخاباتی تاکید داشتند که حقوقدان هستند و بنظر می‌رسد که یکی از مواردی که مردم به ایشان رأی دادند نگاه به جنبه حقوقدان بودن آقای روحانی است.
محمد مهدی اسلامی در گفتگو با «نسیم» افزود: این به معنای این است که مردم انتظار قانونگرایی مضاعف از دولت آقای روحانی دارند اما در مواردی شاهد این هستیم که اتفاقاتی که رخ می‌دهد همسوی با انتظار قانون‌گرایی مردم نیست، بویژه در مواردی تنها از یکسو به قانون نگاه می‌شود؛ به عنوان نمونه مصوبات شورای عالی امنیت ملی در رابطه با انعکاس اخبار سران فتنه در رسانه‌ها نادیده گرفته می‌شود و سکوت مسئولین محترم مربوطه در وزارت ارشاد کاملا مشهود است اما در مقابل اگر که انتقادی نسبت به برخی موارد دیگری شود که در دولت جاری شورای عالی امنیت نسبت به آن تذکر داده است، برخورد قانونی به هنگام صورت می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اولین انتظار این است که اگر دغدغه دولت قانون است، این قانون بصورت مساوی و عادلانه برای همه موارد پیگیری شود نه اینکه یکسویه و با انگیزه‌های جناحی در مواردی خاص اعمال قانون شود و در موارد دیگر نیز از قانون چشم پوشی شود.

وی با بیان اینکه قانونی بودن ثبت سایت‌ها در یک طرف است و چگونگی مجازات سایت‌هایی که فعالیتشان را ثبت نکرده‌اند در سوی دیگر، تصریح کرد: اینکه قوی مجریه از جایگاه قوه قضاییه ورود کند، مخدوش کردن استقلال قوا و خلاف قانون اساسی است.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اولین انتظار ما از ریاست محترم جمهور به عنوان حافظ قانون اساسی این است که در این زمینه به وزارت ارشاد تذکر دهد و انتظار دوم این است که وزارت ارشاد اقدام اصلاحی انجام دهد و مسیر قانونی را در این زمینه دنبال کند.

https://shoma-weekly.ir/mi0wPN