سیاسی

انتظارات یوم الله سی و ششم

جزء لاینفک و ذاتی فریادهای مردم در ۲۲ بهمن بسط و توسعه جبهه آرمانهایی است که باید در میادین واقعیت‌ها پاسخگوی نیازهای مردم باشد و این یعنی عبور از مشکلات داخلی و حل آن‌ها و گام گذاشتن در مسیر جهانی‌سازی نیاز مسلمانان که همواره در خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها مشهود است.
نصر عزیزی عضو شورای مرکزی- دو ویژگی یومالله ۲۲ بهمن امسال را افزون بر سالهای قبل متمایز ساخت. یکی از ویژگیها تفاوت استمرار مقاومت ملت ایران در مصاف با استکبار جهانی بود که با مذاکرات هستهای گره خورده است و ویژگی دیگر بینالمللیسـازی آرمانهای انقلاب اسلامی به نحوی که انقلاب اسلامی بهعنوان الگوی حیاتی و رهاییبخش و تجربه شده برای سایر ملل بوده است و این الگو علاوه بر سایر عوامل و مبانی، برآیند رفتار اجتماعی مردم ایران است.

در قاموس آرمانها، انگیزههای آرمانخواهی مستحکم و پایدار و شوقآفرین آنقدر تعلقساز هستند که هیچ عاملی موجب کاهش و یا تزلزل آنها نخواهد بود این رویکرد تحفهای الهی است که فقط مختص انقلاب اسلامی و مردم ایران میباشد تا شاید شایستگی به دوش کشاندن بار امانت رهاییبخشی سایر ملتها به درستی ایفا نماید. و به یقین چنین است که کمبودها و کاستیها و ضعفهای دولتهای منتخب و سایر کارگزاران در جای خود اگر چه گلایههای امانتداری شایسته را بهدنبال دارد، ولی هر سال بیشتر و بهتر از سال قبل این پیوند ملی و الهی در وعده یومالله با شکوهتر و با عظمتتر میگردد. از جمله پیامهای امسال یومالله بلندی صدای انقلاب اسلامی در آوازه جهانی بود که در این خصوص تدابیر شیطانی و رسانهای استکبار جهانی نه تنها برای محدودسازی این ندای الهی کارساز نیست، بلکه نتایج عکس را بدنبال داشت.

اگر چه گفته میشود مذاکرات هستهای با ۱+۵ نقدها و تلخیهایی را به همراه داشت، ولی باید باور نمود که از کانون همین مذاکرات روزانه صدها موج جهانی به نفع انقلاب اسلامی با امکانات و ابزار دشمنان ایجاد گردید و آن اتفاقی است که قریب ۵/۱ سال ابرقدرتهای جهان در طرف دیگر میز مذاکره با سفیران این نظام چانهزنیهای بیفایده دارند و در هر نتیجهگیری چیزی جز مقاومت ملتی آزاده با رهبری بیبدیل از جبهه ایران اسلامی شنیده نمیشود. به عبارت دیگر بیداری اسلامی در کانون مذاکرات هستهای همچنان ادامه دارد و چه گوش شنوایی است که این مقاومت و پافشاری را از صبغه دینی جدا بداند؟

یکی از انتظارات یوم الله سی و ششم، انتظار ظرفیت فکری و معرفتی و ایمانی و تئوریکی و ارادی از مسئولانی است که باید خود را در این قد و قامت برای بسط و توسعه آرمانهای جهانی انقلاب اسلامی مهیا سازند زیرا پیام ملت این را اثبات میکند که هر آنچه امنیت و پیشرفت و عدالت و توسعه و رفاه از مطالبات ملت باید با باور و اعتقاد مسئولان از همین منظر آرمانخواهی جهانی انقلاب اسلامی باشد در غیر اینصورت بعد از مدتی تلقیها از سرنوشت انقلاب اسلامی‌‌ همان سرنوشت انقلاب کبیر فرانسه و یا انقلاب کبیر شوروی خواهد بود و خدا نیاورد روزی را که سطح ظرفیتی برخی مسئولان به حدی برسد که در خویش آمادگی پاسخگویی به آن سطح بالا از انتظارات مردم و انقلاب را نداشته باشند.

پیام دیگر اینکه چتر وسیع و گسترده جهانی انقلاب اسلامی نیازمند نظامسازی در بسیاری از حوزههای علوم و فنون و تحقیقات و حوزه اجرا و نهادسازیهای مرتبط خواهد بود که بخشی از این مهم در مسیر تکاملی قرار دارد و کاستیهای اساسی و بنیادی نیز وجود دارد که متناسب با نیازهای زمان و مقتضیات و شرایط روز داخلی و جهانی باید فراهم شود. هر عقل سالمی قضاوت خواهد نمود که انقلاب امثال مردم یمن امروز هم امنیت و آرمان ماست و هم منتظر نظامسازیهای متناسب با آن شرایط میباشد.

به هر حال جزء لاینفک و ذاتی فریادهای مردم در ۲۲ بهمن بسط و توسعه جبهه آرمانهایی است که باید در میادین واقعیتها پاسخگوی نیازهای مردم باشد و این یعنی عبور از مشکلات داخلی و حل آنها و گام گذاشتن در مسیر جهانیسازی نیاز مسلمانان که همواره در خواستهها و مطالبات آنها مشهود است.

نکته مهمتر رسالت مسئولان این است که در فرایند پیری جمعیت و عدم انتقال تجارب همه جانبه به نسلهای چهارم انقلاب و پس از آن نباید غفلت نمود و آمادهسازی نسل چهارم برای آن حد بالا از ظرفیتها نه تنها شعار نیست؛ بلکه برنامهای است که باید در حوزههای مختلف در قالب مجلدهای برنامهای و ساز و کارهای اجرایی عملیاتی شوند. بدیهی است عمل به این مهم شاید درک بخشی از پیام یوم الله باشد که جای بسی ارزیابی دارد.

https://shoma-weekly.ir/tf8Msb