سیاسی

انتخاب خوب مانع اختلاس و حقوق های نجومی می شود

شما رجایی یا رجایی گونه انتخاب کنید دیگر حقوق نجومی و اختلاس در آن دولت پیدا نمی شود. در دوره آقای رجایی اختلاسی نبود. در دوره آقای لاجوردی در دادستانی و زندان ها که بدترین جا برای این مسائل است یک مورد خلاف پیدا نشد.
دکتر بادامچیان در گفتگو با خبرآنلاین درباره اختلافات بین اصولگرایان گفت: اختلافات چند نوع است یکی اختلافات آسیب آور است که سعی می کنیم نباشد، دوم، اختلافات عادی جامعه است که به هر حال جامعه سیاسی هم آنها را دارد. در خانواده هم با خواهر و برادر و پدر و مادر اختلافاتی وجود دارد، مثلا ممکن است به طور طبیعی سر غذا خوردن هم با هم اختلاف سلیقه داشته باشید، اینها خطرناک نیست و عادی است. گاهی اختلاف زناشویی به طلاق می کشد که آن خطرناک است ولی سایر مسائل طبیعی است لذا نگاه ما این گونه نیست که برخورد کنیم بنابراین این مسائل، عادی است چراکه اگر میخواستیم مخالفت کنیم مشکلات بسیاری رخ میداد.

آزادی در جامعه، هزینهاش به مراتب کمتر از فضای بسته است

وی تصریح کرد:ما معتقدیم زمینه باید در جامعه باز باشد و همه نظرات مطرح شود. ممکن است این مسائل برای جمهوری اسلامی مشکل ایجاد نمایند. مثلا فلان روزنامه، فلان رسانه و فلان سایت مطالب خوبی نگویند یا شبکه های مجازی بیگانه چندین سال شیطنت کردند و شبکه فساد را که یکی از مستهجن ترین اقدامات غربیها است در ایران پخش میکنند. در مرزها، تلویزیونهای کشورهای همسایه را تماشا میکنند، کسی که در شمال کشور است ۴۰ یا ۵۰ کانال را میتواند دریافت کند ولی آنها همیشه حزب الهی بودند و هستند. شاید چند نفری تحت تاثیر قرار بگیرند. آزادی در جامعه، هزینهاش به مراتب کمتر از فضای بسته است.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سوال آیا در انتخابات پیش رو میتوان منتظر پدیده یا پدیده های انتخاباتی بود یا خیر؟ گفت:در میدان سیاست همیشه احتمالات نقش اصلی را دارند و هیچ وقت به یک چیزی قطعی در سیاست نمیتوان نگاه کرد و همیشه همه نوع احتمالات وجود دارد.

بادامچیان ادامه داد: مهم این است که بتوانیم این را حل کنیم که چگونه عمل کنیم. به نظر اینجانب و حزب مؤتلفه اسلامی، دوران جناح بندی ها گذشته و تقسیم جامعه به اصلاح طلب و اصولگرا و سایر تقسیم بندی گروه های سیاسی دیگر پذیرش مردمی ندارد، نظام تثبیت شده است، در نظام جمهوری اسلامی ولایی در طول ۴۳ سال گذشته مردم سالاری برقرار بوده و همه تفکرات و نگرش ها در جای جای نظام به مسئولیت رسیده و آزمایش داده اند و قانون اساسی منشور ملی است و رهبری و اصل ولایت فقیه کارآمدیش راثابت کرده، نیروی تحصیل کرده و با تجربه و با نشاط به اندازه کافی در کشور رشد یافته است. قدرت دفاعی و اقتدار نظام مانع شده اند تا بیگانگان و استعمارگران بتوانند مقاصد استعماری و ضد منافع ملی را بر ما دیکته کنند، بلکه به ناچار باید برای ایران جایگاه ویژه در امور بین الملل در منطقه در نظر داشته باشند.

دیدار پاپ با آیت الله سیستانی حاکی از قدرت عظیم آیت الله بود

وی با اشاره به سفر پاپ به عراق تشریح کرد: دیدار آقای پاپ با آیت الله العظمی سیستانی به معنای قدرت عظیم آیت الله سیستانی و ملت مقاوم عراق بود. بعضی ها می خواستند شیطنت کنند و گفتند چرا او به دیدار اهل سنت نرفته است، یکی از علمای اهل سنت گفت آیت الله سیستانی برای ما ولایت دارد و این برای ما کافی است. آن عالم با بصیرت سنی در آنجا این دعوای اختلافی را مطرح نمی کند. این بینش صحیح است، و آیت الله سیستانی هم همین نظر را دارد. در کنار این دستاوردها همه می دانند، مشکلات به ویژه در امور اقتصادی و معیشتی مردم در سطح جامعه وجود دارد و در گام دوم باید این مشکلات حل شود و اگر هریک از جناح های سیاسی نمی خواهند مردم در مشکلات اقتصادی رنج بکشند باید به حل مشکلات کمک کنند.

مردم اعتنایی به دوقطبیها ندارند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی توجه به گام دوم را پراهمیت دانست و گفت: معتقدم هیچ کس دلش نمی خواهد مردم دچار سوءاستفاده های اختلاسی، گرانی، تورم و .. باشند. پس در گام دوم باید طرح نو ارائه داد؛ مردم از این درگیری های جناحی خسته هستند و اعتنایی به دوقطبی ها و چند دستگیهای سیاسی ندارند، شعارهایی که نتوانستند در عمل برای مردم مفید واقع شوند کارایی خود را از دست داده اند و درگیری های جناحی هم در این سالها کشور را از استفاده از بخشی از نیروهای علاقه مند به نظام و پیشرفت ایران محروم کرده اند، زیرا جناح بر سر کار، دیگران را کنار زده و یک سویه به اداره امور پرداخته و در نتیجه بخشی از ملت نتوانستند در خدمات سهیم باشند. اگر در گام دوم، «تمدن نوین اسلامی» را عرضه بداریم و «جامعه نمونه اسلامی» داشته باشیم، دولت هم دولت کارآمدی باشد مشکلات حل می شوند. اگر این کار را انجام دهیم ملت می آیند در غیر این صورت نمی آیند.

بادامچیان با اشاره به انتخاب خوب مطرح کرد:اگر مردم از روی احساس آمدند و کسی را انتخاب کردند که توانمندی لازم را برای اداره کشور ندارد، خودشان عواقب آن را می بینند. رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخاب خوب! شما رجایی یا رجایی گونه انتخاب کنید دیگر حقوق نجومی و اختلاس در آن دولت پیدا نمی شود. در دوره آقای رجایی اختلاسی نبود. در دوره آقای لاجوردی در دادستانی و زندان ها که بدترین جا برای این مسائل است یک مورد خلاف پیدا نشد.

وی افزود: زمان ریاست شهید لاجوردی در سازمان زندانها، یکی از شهرداران مناطق تهران به معاون اداری مالی آقای لاجوردی زنگ زد که ۷ کامیون آرد داریم و می خواهیم به شما بدهیم تا برای زندان قصر (آن موقع ۷ هزارنفر زندانی بودند) نان بپزید.آقای لاجوردی گفت بگویید ضمن تشکر ما لقمه شبهه ناک به زندانی هایی که در زندان هستند نمی دهیم و نپذیرفت. جواب آقای لاجوردی یک جواب ارزشی است و می گوید این زندانی است و مجرم است، هرچند نگاه ایشان به زندانی چنین نبود بلکه می گفت انسان گناه کاری است و اگر به او فرصت و شخصیت دهیم اصلاح می شود. او با این نگاهی که داشت اختلاس نمی کرد و تا آخر عمرش حقوق نمی گرفت و در همان خانه در طبقه چهارم آپارتمان خیابان ایران تا زمان شهادتش زندگی کرد و وقتی هم از کار کنار رفت هیچ انتظاری نداشت و با دوچرخه به مغازه اش می رفت.

https://shoma-weekly.ir/JzzcUU