سیاسی

انتخاب بر مبنای اشتباه یک فاجعه عظیم خواهد بود

مردم باید در انتخاب مسئولان دقت کنند و بصیرت و شناسایی کامل داشته باشند. چون انتخابی که بر مبنای اشتباه باشد یک فاجعه عظیم خواهد بود.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در حاشیه نشست ۳ هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی گفت: جامعه روحانیت نسبت به انتخابات آتی نمیتواند بیتفاوت باشد و هدف اساسی آن این است که اصولگرایان را جمع کند تا به نظر واحد برسند و در این راستا ما با آقای مصباح یزدی هم جلسهای خواهیم داشت تا به یک نظر واحد برسیم.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به لغو دیدار سهجانبه وی با آیتالله مصباح و آیتالله یزدی گفت: متاسفانه مشکلی ایجاد شد و نتوانستیم این جلسه را تشکیل دهیم. اما نشست با آیتالله مصباح یزدی حتما تحقق خواهد یافت. در گذشته انتظاراتی بود ولی توفیق حاصل نشد که جلسه را تشکیل دهیم اما قطعا از نظرات و افکار ایشان استفاده خواهیم کرد. فکر میکنم اواخر اسفند مشخص شود. اما قطعا با آیتالله مصباح جلسه خواهیم داشت و حتما در مورد برنامهها با ایشان مشورت میکنیم. سعی میکنیم جامعتین با آیتالله مصباح یک نظر واحد داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: مردم باید در انتخاب مسئولان دقت کنند و بصیرت و شناسایی کامل داشته باشند. چون انتخابی که بر مبنای اشتباه باشد یک فاجعه عظیم خواهد بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در انتخابات مختلف مردم باید دقت کنند. مثلاً در انتخابات خبرگان رهبری کسانی را انتخاب کنند که ۱۰۰ درصد وجودشان اطاعت از ولی امر باشد و در هر مقطعی از مقاطع مختلف موفق شوند وظیفه خود را انجام دهند. مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم باید همینطور دقت داشته باشند.

موحدی کرمانی افزود: امام (ره) درباره حفظ انقلاب میفرمود که حفظ پیروزی در انقلاب اسلامی از اصل آن مهمتر است. ما باید مراقب باشیم که این انقلاب را حفظ کنیم و حفظ آن یک دهم بر دوش مردم و ۹ دهم بر دوش مسئولان است. مردم با تبعیت از امام (ره) و ولی فقیه و همچنین بصیرت و دقت به خوبی به وظیفه خود عمل میکنند و مسئولان هم باید متوجه این وظیفه خود باشند.

او تأکید کرد: برای حفظ انقلاب عمده وظیفه متوجه مسئولان است. اگر گروهی قدرت میگیرند باید نماز را برپا دارند، جامعه را با خدا آشنا و معنویت را در جامعه حاکم کنند. هیچ یکی از مسئولان نمیتواند بگوید که درباره فلان امر به معروف و یا فلان امر فرهنگی وظیفهای ندارم چون مسئول در امر فرهنگ وظیفه دارد و باید تلاش کند فرهنگ اسلامی حاکم شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: ما از خدا میخواهیم دولت را کمک کند و در حوزه فرهنگی با آنچه که رهبری انتظار دارند هماهنگ باشد. گامهای بیشتری از دولت در حوزه فرهنگ انتظار است.

آیتالله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسائل مهمی در اقتصاد مقاومتی وجود دارد که هنوز انجام نگرفته از جمله یکی از اصول اقتصاد مقاومتی پرهیز از اسراف است که ما گام بزرگی در این مسیر ندیدهایم.

آیت الله مصباح یزدی: معرفت و خودسازی مانع انحراف است

آیت الله مصباح یزدی در جمع دانشجویان در مشهد مقدس گفت: شناخت هدف زندگی و راه صحیح رسیدن به هدف و در کنار آن آشنایی با لغزشگاهها و عواملی که موجب سقوط میشود، از نعمتهای بزرگ الهی است.

وی تأکید کرد: وظیفه ما این است که اول بفهمیم چه چیزی موجب این انحرافات میشود؛ و دوم، خودمان جریانشناس شویم، و نقطههای انحراف و لغزش را شناسایی کنیم؛ وگرنه، تا نفهمیم چرا آدم منحرف میشود و کجاهاست که موجب لغزش میشود، این خطر برای ما هم هست.

علامه مصباح تأکید کرد: اگر می‌‌خواهیم گول نخوریم، باید سعی کنیم، معرفتمان را نسبت به اسلام تقویت کنیم، البته تنها همین نیست، زیرا کسانی بودند که بهترین معرفتها را نسبت به اسلام داشتند، ولی بالاترین خیانتها را هم کردند؛ لذا اگر ما بخواهیم مبتلا نشویم، اول باید معرفت صحیح داشته باشیم، و دوم از جوانی خودسازی کنیم و خودمان را تربیت نماییم.

https://shoma-weekly.ir/FA0Ax6