بین الملل

انتخابات اقتدار منطقه ای ایران را افزود

میزان مشارکت بالای یک جامعه نشانه مهمی از اقتدار و قدرت ملی کشوراست. هرچه میزان مشارکت بالاتر باشد این متغیر قدرت در امنیت کشور تأثیرگذارتر می‌شود.
دکتر حسن لاسجردی در گفت‌وگو با قدس، انتخابات را آغاز فصل زندگی اجتماعی و سیاسی می‌داند و می‌گویــــد: در انتخـابات جمعــه مردم حضور فعالی داشتند، حضوری که با شعور همراه بود و تشکّل‌های سیاسی در این انتخابات در کنار مردم نقش پر رنگی ایفا کردند که نقش هواخواهی اجتماعی را در جامعه بیش از پیش زنده کرد.

وی می‌افزاید: انتخابات ملاک مهمی برای رضایت از کارگزاران و عملکرد آنان است. درعین حال انتخابات فصل رویش‌ها است و چهره‌های مختلف نمایندگان و تشکل‌های مختلف با اظهارنظرها و طرح برنامه‌هایی که دارند، خلأهای سیاسی و اجتماعی را شناسایی کرده و به بررسی نقاط ضعف یا قدرت مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توجه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی به میزان مشارکت مردم می‌گوید: میزان مشارکت بالای یک جامعه نشانه مهمی از اقتدار و قدرت ملی کشوراست. هرچه میزان مشارکت بالاتر باشد این متغیر قدرت در امنیت کشور تأثیرگذارتر می‌شود.
وی می‌افزاید: چون ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثر کشورهای همسایه از دموکراسی و انتخابات آزاد برخوردار نیستند و اصلاً نمی‌توانند چنین ادعایی داشته باشند جمهوری اسلامی ایران یک نمونه بسیار موفق در منطقه است که با مشارکت مردمی نوع حاکمیتش مشخص می‌شود.

حسن لاسجردی معتقد است جمهوری اسلامی ایران در عمل و باور مردم‌سالار است و این مسأله در انتخابات هفتم اسفند نمایش داده شد.

https://shoma-weekly.ir/4MkBn4