بین الملل

انتخابات اخیر آمریکا و شدت گرفتن اختلافات داخلی

انتخابات اخیر آمریکا شکست بزرگ برای این کشور بود؛ اختلافات شدید داخلی در هیئت حاکمه آمریکا روز به روز موجب رسوایی و افتضاح بیشتر می شود.

ترامپ دوباره تکرار کرد که در انتخابات تقلب صورت گرفته است، دموکرات‌ها تکذیب کردند ولی جنگ بین طرفین ادامه دارد . 
حالا صحبت از کنار زدن ترامپ است، طرفداران ترامپ به شدت با این روند مقابله می کنند و ترامپ خود را نامزد ریاست جمهوری آینده کرده است.
در درون حزب جمهوری خواه به دنبال افراد دیگری به جای او هستند و رقابت درون حزبی و کشاکش بر سر قدرت، وحدت منفعت محور این حزب سرمایه سالار را برهم زده و می زند.
در حزب دموکرات هم جایگزین بایدن مطرح است و جنگ قدرت شدت دارد به ویژه که معاون فعلی او را قبول ندارند .
در واقعیت موجود آمریکا که استبداد جمعی هیئت حاکمه پشت پرده آمریکا برقرار است، این اختلافات و تضادها که اکنون در سطح حاکمان آمریکاست، یکی از دلایل موثر سقوط مستمر آمریکاست.
فشار های درونی در کشور آمریکا، ورشکستگی بنیادی آمریکا، نفرت روز افزون از آمریکا در دخالت های زورگونه در سطح بین الملل، رقبای قوی مانند چین روسیه و قدرت ایدئولوژیک ایران اسلامی و بیداری ملت ها موجب نارضایتی گسترده و عمیق مردم شده است و چون ایالتهای پنجاه و چند گانه دچار مسائل گوناگون هستند تجزیه آمریکا و جدایی برخی ایالت ها یک امر حتمی و طبیعی است. 
***
آنچه در ایران قابل توجه است بیدار شدن غرب زده ها و غرب گرا هاست که به توهمات خیالی و تبلیغات دروغین غرب پشت کنند، واقعنگر شوند و به راه مستقیم استقلال فکری و مسیر خدمت به ایران رو بیاورند.

https://shoma-weekly.ir/BcMMPE