سیاسی

امیدواری مردم در عمل و نتیجه بدست می‌آید

مردم به نظام و مسوولین اعتماد دارند اما اینکه کارگزاری نتوانسته کاری انجام دهد و باید کنار رود برای مردم امیدوار کننده نیست بلکه آنچه که مردم را امیدوار می‌کند نتیجه کار است.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواری مردم در عمل و نتیجه بدست می‌آید، اظهار کرد: مردم به نظام و مسوولین اصلی اعتماد دارند و اینکه کارگزاری نتوانسته کاری انجام دهد و باید کنار رود برای مردم امیدوار کننده نیست بلکه آنچه که مردم را امیدوار می کند نتیجه کار است.

اسدالله بادامچیان در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: کشور ما یک انقلاب نوپا است که بحمدالله ۴۰ سال استمرار یافته است و طبعا در چهل سالگی نیاز به بازنگری، ارزیابی و تجدید برنامه برای مسیر آینده دارد. طبیعی است که ما در طول این ۴۰ سال نقاط قوت فراوان داشتیم که منجر به ثبات، اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی شده است. از سوی دیگر هم مشکلات و نارسایی‌هایی هم داشتیم که با استفاده از این پیشرفت‌ها و نقاط مثبت باید همیشه در صدد این باشیم که آن نقایص را رفع کنیم و برای پیشرفت و توسعه همه جانبه‌ی عادلانه و رفع مشکلات اعم از مشکلاتی که برای اقتصاد، سیاست و حتی قوانین و ارتباطات بین‌المللی ما هست چاره اساسی بیندیشیم.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: طبیعی است کشوری مثل ایران که با تهاجمات استکبار جهانی مواجه است و با توجه به مسایل گوناگونی که در منطقه وجود دارد و حتی کشورهایی که همدست آمریکا هستند، نمی‌تواند ساده اندیشی کند و به موضوعات گوناگون بی اعتنا و یا کم توجه باشد. به همین علت ما شکلات خود را قبول داریم و باید در رابطه با مشکلات اقتصادی خود تدبیر کنیم و در این تدبیر طبیعی است که هر مسوول یا وزیری اگر نتوانسته است وظایف خود را انجام دهد باید جای خود را به شخص دیگری دهد و همه جای دنیا هم مرسوم است.

بادامچیان تصریح کرد: بنابراین اگر در کابینه دولت محترم کسانی باشند که وظایف خود را خوب انجام دادند باید از آنها حمایت و تقدیر کرد ،اما اگر کسانی با اینکه دلشان می‌خواسته اما نتوانستند کارشان را پیش ببرند، باید کنار بروند. اینطور نیست که هر کسی که مسوول می شود نخواهد کارش پیش رود پس این افراد باید جای خود را به فرد دیگری دهند ما در اسلام هم این را داریم که اگر کسی نتوانست کاری را انجام دهد باید بگوید من نتوانستم و خودش افرادی را معرفی کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌هایی که کارایی لازم را ندارند باید کنار گذاشته شوند اظهار کرد: از سوی دیگر سیاست‌ها هم همین شرایط را دارند و اگر کسی سیاستی کارایی و تاثیر لازم را ندارد باید جایش را به سیاست‌های دیگر دهد. حالا در کابینه دولت محترم هم همین مساله مطرح است که آقای روحانی از هر کدام از وزرایش که احساس کرده توانستند خوب کار کنند و مورد تایید مردم بودند حمایت می‌کند اما در غیر اینصورت باید تغییراتی پدید آید که این تغییرات در راستای تقویت نظام است.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت نتوانست مسایل ارزی کشور را مدیریت کند اظهار کرد: اگر در زمینه ارزی مشکلی داریم مشخص است که این تیم نمی‌تواند ارز را خوب اداره کند در حالی که ما به آن معنا مشکل ارزی نداشتیم و قیمت ارز هیچ وقت به این اندازه نرسیده بود. این تیم در زمینه ارزی هم تلاش کردند و ما از زحمات آنها قدردانی می‌کنیم ولی معلوم است که نتوانستند از عهده این کار بر بیایند؛ پس حتما باید کسانی بیایند که بتوانند ارز را در موقعیت‌های مختلف مدیریت کنند. یک زمانی کشور ما ۷ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت و زمان جنگ بود که هم جنگ را اداره کردیم هم کشور را و هیچگونه بدهی ارزی نداشتیم و به این وضعیت نرسیدیم که از کشورهای دنیا وام بگیریم. پس باید این کار را بهتر انجام داد. بنابراین تغییر سیاست‌های ناکارآمد و کنار گذاشتن افرادی که نتوانستند نتایج مطلوب را بدست بیاروند یک امر ضروری برای دولت محترم است.

بادامچیان در خصوص ضرورت ادامه شفافیت درمسائل گفت: این مساله ۲ بخش دارد یک بخش کارهای سیاسی و جناحی است که در دعواهای سیاسی مرسوم است. مثلا در انگلستان رهبر حزب کارگر دائما علیه رهبر حزب محافظه کار که نخست وزیر هم هست حرف می‌زند. در کشور ما گاهی عده‌ای می‌گویند اطلاعات را باید در اختیار همه قرار دهید اما مگر می‌شود اطلاعات یک کشور که مربوط به مسوولین اصلی است و به کلی سری است را به همه داد؟! هیچ کشور و عقلی چنین امری را تجویز نمی‌کند. مهم این است که اگر می‌خواهیم اطلاعات لازم در اختیار صاحبان صنایع بزرگ و مهم اقتصادی قرار دهیم باید آن چیزی که مورد نیازشان است را به آنها دهیم وگرنه انبوه اطلاعات متراکمی که به کار آنها نیاید به چه دردی می‌خورد! مساله سوم این است که باید به مردم واقعیت‌ها را گفت؛ البته نه به گونه‌ای که فقط مردم خبردار شوند که چه خبر است بلکه باید طوری عمل شود که مردم از مسیر صحیح حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: وقتی قند و شکر و چای در کشور کم شد و از سوی دیگر ارز ما کم بود و امکان واردات سریع آن را نداشتیم آقای رجایی به مردم گفتند که قند و شکر و چای کم است، محبت کنید در مصرف صرفه جویی کنید و همه این کار را کردند به نحوی که قند و شکر اضافه هم آمد. بنابراین اگر به مردم اطلاع دهیم چون پشتیبان انقلاب هستند خودشان به دولت کمک می‌کنند این اطلاعات ضروری است اما اینکه بخواهیم فوری ژست سیاسی بگیریم و همه اطلاعات را به مردم بدهیم امکانش نیست و آنچه که برای مردم لازم است و نتیجه بخش است آن را باید گفته شود.

بادامچیان در پایان با تاکید بر اینکه امیدواری مردم در عمل و نتیجه به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: مردم به نظام و مسوولین اعتماد دارند اما اینکه کارگزاری نتوانسته کاری انجام دهد و باید کنار رود برای مردم امیدوار کننده نیست بلکه آنچه که مردم را امیدوار می‌کند نتیجه کار است. یعنی باید سیاستی اتخاذ شود که مفید باشد و قیمت ارز را به قیمت سابق بازگرداند این کار مردم را امیدوار می‌کند و الا هر کسی بیاید و حرف بزند و وعده‌ای که قابل تحقق نباشد را بدهد که امیدواری ایجاد نمی‌کند بلکه امیدواری مردم در عمل و نتیجه بدست می‌آید.

https://shoma-weekly.ir/qa1spJ