سیاسی

امیدواریم رئیسی با اتکا به جوانان سیستم و نظام بانکی را اصلاح کند

نظیفی منشأ مشکلات اقتصادی نظیر اختلاس، حقوق‌های نجومی و... را فساد در نظام پولی و بانکی برشمرد و به‌ضرورت اصلاح آن توسط دولت بعد تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی کارخانه‌ها توسط آقای رئیسی نشان‌دهنده برخورداری عده‌ای خاص از تسهیلات بانکی است. بانک‌ها نظام تولید در حوزه‌های مختلف را نشانه رفته‌اند و خسارات جبران‌ناپذیری را به اقتصاد و مردم وارد کرده‌اند.
امیر نظیفی؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص انتخابات پیش رو و ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در دولت آینده گفت: امیدواریم دولتی با مشارکت مناسب مردم و انتخاب صحیح روی کار بیاید تا در حل مشکلات و پیشرفت کشور نقش اساسی داشته باشد. دولت جوان انقلابی یکی از کلیدواژههای رهبر معظم انقلاب است، صدور بیانیه گام دوم انقلاب در آستانه چهلسالگی ناظر بر اهمیت استفاده از ظرفیت جوانان برای تحقق راهبردها در منظومه اندیشه امام خامنهای است.

وی با اشاره به اهمیت جوانان در دیدگاه امام خمینی و رهبر انقلاب تأکید کرد: شروع چهلساله دوم انقلاب، همراه با توسعه در ابعاد گوناگون است که نیازمند فکر و نیرو و انگیزه و ایده جوان است تا گام دوم انقلاب مناسب خواستههای دنیای امروز پیش برود و این امر نیاز به رویکرد جوانگرایانه دارد.

این عضو شورای مرکزی با نگاهی به عملکرد آیتالله رئیسی در قوه قضائیه افزود: تحرکات قوه قضائیه بیانگر این است که رویکرد گام دوم و راهبردهای بیانیه موردتوجه جدی آیتالله رئیسی است، اگر این ظرفیت در موقعیت ریاست جمهوری قرار بگیرد توقع میرود در مهمترین پست اجرایی کشور در جهت اصلاح امور کشور و اصلاحات ساختاری و اصولی قدم مؤثری برداشته شود. لازمه این کار داشتن توان مضاعف برای اداره امور است و نیازمند این است که کابینهای توانمند ازنظر ایده و راهبرد و اجرا داشته باشد و این موارد نیازمند انتخاب مدیران جوان است.

نظیفی ادامه داد: رهبری همواره به استفاده از ظرفیت تجربهمندان در کنار جوانان و عدم کنار گذاشتن آنها تأکیددارند و چنانچه در قوه قضائیه شاهد موضوع استفاده از ظرفیت تجربهمندان در کنار جوانان بودیم و امیدواریم در صورت انتخاب در این بخش نیز برای رفع مشکلات هر دو ظرفیت در کنار یکدیگر مؤثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه ما از نظر تثبیت نظام و مسائل سیاسی و حتی فرهنگی در حوزه گسترش اندیشه انقلاب در کشورهای منطقه موفقیتهای خوبی داشتیم اما در حوزه اقتصاد آسیبدیده هستیم خاطرنشان کرد: باید حتماً فکری به حال حوزه اقتصاد شود و اهمیت این موضوع از سوی رهبر انقلاب نیز متذکر شده است. مهمترین مسئله در حال حاضر حل مشکلات نظام پولی و بانکی است.

نظیفی منشأ مشکلات اقتصادی نظیر اختلاس، حقوقهای نجومی و... را فساد در نظام پولی و بانکی برشمرد و بهضرورت اصلاح آن توسط دولت بعد تأکید کرد و گفت: راهاندازی کارخانهها توسط آقای رئیسی نشاندهنده برخورداری عدهای خاص از تسهیلات بانکی است. بانکها نظام تولید در حوزههای مختلف را نشانه رفتهاند و خسارات جبرانناپذیری را به اقتصاد و مردم وارد کردهاند.

اگر رئیس دولت آینده تنها نظام پولی و بانکی را اصلاح کند هزاران مشکل اعم از مشکل ارز و دلار حل خواهد شد و امیدواریم آیتالله رئیسی با اتکا به جوانان و توانمندی آنها در حوزه فناوری و اقتصاد و استفاده از ظرفیت افراد بلد کار، سیستم و نظام بانکی را اصلاح کند و ایران از این طریق می تواند بهعنوان یک کشور نمونه در سطح جهان مطرح شود.

https://shoma-weekly.ir/ZDmOFw