بین الملل

امریکا امروز بر سر یک دوگانه مانده است

کارشناس حوزه سیاسی گفت: امریکا از یک سو شعار حل موضوع هسته ای را می دهد ولی در میدان عمل با خواسته های منطقی ایران رو به رو است و لذا امروز بر سر یک دوگانه مانده است.
حسن لاسجردی در گفتگو با برنامه «رویداد» در رابطه با تهدیدات رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات اظهار کرد: این رژیم با مسئله سیاسی زنده است و هرگاه بحث حل مشکلات منطقه در میان باشد، این رژیم یکی از موانع بزرگ است.


وی این رژیم را از چالش های بزرگ منطقه نامید و افزود: این رژیم تلاش دارد از اختلاف ایران و سایر قدرت ها سو استفاده کند و اگر اختلافات کاهش یابد، اسرائیل نمی تواند از کارت هیچ کشوری بهره مند شود.

لاسجردی تهدیداتی از جمله زدن مراکز هسته ای و... را در ذات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم تلاش دارد تا اجازه ندهد منطقه از بحران خارج شود.

این کارشناس حوزه سیاسی به رادیو گفت‌وگو، گفت: امریکا از یک سو خواستار مذاکره است اما از سویی دیگر می خواهد همه چیز در راستای منافع آن ها پیش رود.

لاسجردی خاطرنشان کرد: امریکا از یک سو شعار حل موضوع هسته ای را می دهد ولی در میدان عمل با خواسته های منطقی ایران رو به رو است و لذا امروز بر سر یک دوگانه مانده است.

اگر امریکا امتیاز بدهد با موانع داخلی و بیرونی رو به رو است و اگر امتیاز ندهند در حقیقت به حق منطقی یک کشور اذعان نداشته و به نظر می رسد با رفتار منطقی کشورها، این قفل در دور بعدی مذاکرات باز شود.

وی اضافه کرد: ریل گذاری سیاست از فضای بین المللی به منطقه ای همراه با نوعی هوشمندی است ولی نوع نگاه و وضعیت جغرافیایی و تاریخی ما، نوعی خاص از رفتار بین الملل را می طلبد و به نظر می رسد دولت سیزدهم از ظرفیت های منطقه استفاده کرده تا در حوزه اقتصادی و سیاسی به نفع کشور استفاده کند و نیم نگاهی نیز به حوزه جهانی دارد.

https://shoma-weekly.ir/7DGH1F