سیاسی

امروز پیمودن راه شهدا مجاهدت درونگرا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره آینه‌داران آفتاب ویژه بزرگداشت شهدای شهریور ماه حزب مؤتلفه اسلامی که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد ، گفت: این جلسه به احترام 5 شهید بزرگوار برگزار شده و باید با لباس احرام وارد شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره آینه‌داران آفتاب ویژه بزرگداشت شهدای شهریور ماه حزب مؤتلفه اسلامی که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد ، گفت: این جلسه به احترام 5 شهید بزرگوار برگزار شده و باید با لباس احرام وارد شد.

به گزارش خبرنگار شما در این جلسه که فعالان سیاسی اصولگرا با گرایش های مختلف و برخی از نمایندگان مجلس حضور داشتند، با اشاره به تصاویری که از استاد عسگراولادی پیش از سخنان وی پخش شد، گفت: کلمات شیوا و دلنشین مرحوم "عسگراولادی "حال شما را دگرگون کرده که در چه جلسه مبارکی حضور دارید و همچنین سخنان آقای رفیق دوست نیز این حال را تشدید کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما با این 5 شهید بزرگوار به نوعی با فراز و فرودهایی در ارتباط بودیم.

وی ادامه داد: سوال این است که این شهدای بزرگواری که امروز در این محفل برای آنان جمع شده ایم در چه مکتبی رشد کرده اند،‌این شهدا انسان‌های کوچکی نبودند و کارهای کوچکی نیز نکردند و همین یاران امام (ره)بودند که به انقلاب بزرگی دست پیدا کردند.

لاریجانی گفت: اگر ما رمز و راز این ها را بفهمیم امروز بهتر می توانیم متوجه شویم که در مسیر درست قرار داریم،‌ آن زمان یک جنس مبارزه بود و امروز نیز یک جنس مبارزه قرار دارد،در آن زمان دشمن پیدا بود و با آن مبارزه می‌کردیم اما امروز دشمن ناپیداست و گاهی خارج از مرزها بوده و مبارزه با آن مشکل است،‌گاهی نیز دشمن در یک صحنه بین المللی است.

رئیس مجلس تصریح کرد:همه این 5 شهید خصوصیات ویژه‌ای داشتند؛ اما چیزی که آنها را متفاوت می‌کرد اخلاصشان بود،‌آنها افراد مخلصی بودند و ریا و تصنع نداشته و تکلیف خود را با خدا یکسره کرده بودند و به همین دلیل بود که محبوبیت داشتند و اینکه در بستر از دنیا نرفتند یک توفیق بسیار بزرگ است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد:شهید رجایی یک معلم پاکباخته چه قبل و چه بعد از انقلاب بود و نوع سلوکش تغییر نکرده بود، تهمت‌هایی که بنی صدر به او می‌زد کم نبود و خیلی نیش هم داشت،.

وی با بیان اینکه این پنج شهید روشنایی بزرگی در تاریخ بشریت بودند افزود: با شاخص قرار دادن عملکرد این شهیدان اکنون بهتر می توانیم مشاهده کنیم که آیا در مسیر درست حرکت می کنیم یا خیر و امروز باید این سوال را از خودمان بپرسیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این شهیدان بزرگوار دارای اخلاص بودند و ریاکاری نداشتند گفت: شهیدان رجایی و باهنر اهل مبارزه بودند و درایت داشتند و همچنین تکلیف خود را با خدا یکسره کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه و الگوی ما هستند گفت: این شهیدان هیچگاه از هدف خود غافل نشدند زیرا انسان های مسلکی بودند که یک راه و مسیر را برمی گزیدند و بر آن ایستادگی می کردند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه آن شهیدان بزرگوار راه روحانیت و مورد تایید مراجع را در پیش گرفته بودند اظهار داشت: آنان غرب و شرق زده نبودند بلکه به معنای واقعی از دانشمندان دین بودند، دین را درست دریافتند و راه روحانیت را پیمودند. آنان افرادی بودند که در راه دین با فهم و درایت کار می کردند. در عین حال نیز مشکلات را مشاهده کرده و هضم می کردند و راه را درست رفته بودند.

لاریجانی ضمن تبریک هفته دولت گفت: فعالیتهای زیادی انجام شده اما باید این راه را بی منت طی کنیم و اگر می خواهیم راه شهیدان باهنر و رجایی را برویم باید راه مجاهدت در داخل کشور را طی کنیم که آن هم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است؛ غیر از این در مذاکرات توفیقی پیدا نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز بیش از گذشته باید اخلاقگرا باشیم و یکدیگر را تحمل کنیم و از برخی مسائل بگذریم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی است و باید کشور ما از نظر تولید رونق پیدا کند و اقتصادمان مردمی شود.

وی افزود: ما بیش از گذشته باید در راهمان استقامت داشته باشیم، مسلکی زندگی کنیم و هدف گرا باشیم و میراث گرانبهایی را که تا کنون رشد کرده است را فراموش نکنیم

لاریجانی خاطر نشان کرد: گاهی مشاجرات سیاسی که به هر دلیلی به وجود می آید باعث تعجب است؛ چرا که ما مصاف سختی در پیش داریم و قرار نیست غلط را با غلط جواب دهیم، لذا احتیاج به حلم داریم.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و خانواده شهدای شهریورماه، شخصیتهای سیاسی از گرایش های مختلف اصولگرایی همچون حجت الاسلام و المسلمین تقوی، محمدرضا باهنر، حسین فدایی، رضا تقی پور و ... نیز حاضر بودند.

https://shoma-weekly.ir/eRj4wI