سیاسی

امروز وقت شکایت از آمریکا است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جسم و روح برجام آسیب شدید دیده و آمریکا نشان داد که بد عهد است و امروز روز شکایت از آمریکاست و باید نسبت به بد عهدی آمریکا آگاه سازی کرد.
محمد کرمی راد، در گفتگو با ایلام پویا، در خصوص ۲سالگی برجام و دستاوردهای آن برای نظام گفت: گذر زمان در موضوع برجام باعث شد که داده ها و پرده هایی از دست های پنهان نسبت به قضیه برجام آشکار شود.

کرمی راد اظهار کرد: در این ۲ سال به دغدغه های مقام معظم رهبری و کسانی که به اصطلاح دلواپس بودند و متهم بودند که چرا دلواپس هستند پی برده شد و خیلی از حقایق کاملاً روشن شد.

وی افزود: در شرایط زمانی آن موقع، شاید به لحاظ روانی در افکار عمومی ملت ها و دولت ها با هم در داخل، اثر خودش را گذاشته بود و دولت تدبیر و امید که همه امیدش به کدخدای جهانی و به آقای ظریف بود که ایشان بعضا در یک مقطعی که در سازمان ملل بودند با آقای جان کری وزیر خارجه امریکا حشر و نشر و ارتباطات و رفت آمد خانوادگی داشتند و با خوش بینی نسبت به سرانجام رسیدن برجام یک نقطه امید و بارقه ای را در دل مردم دمیدند.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برجام در مجلس با وجود کمیسیون تخصصی و بحث های مفصل در ۲۰ دقیقه و در ۹ بند با عجله و شتاب تصویب شد و یادم می‌آید با خبرگزاری ایسنا و در مقطعی اگر اشتباه نکنم با خبرگزاری فارس صحبت کردم و در همان مقطعی که آقای دکتر صالحی به عنوان عضو تیم مذاکره کننده به لحاظ فنی اضافه شدند بنده در آن مصاحبه گفتم و شاید در شبکه خبر هم این مسئله را مطرح کردم که ای کاش دو نفر حقوقدان بین المللی به این تیم اضافه شود مثل آقای دکتر صالحی که برای تدوین توافقنامه و یا آنچه را که به هر حال به نتیجه می رسند این دو نفر حقوقدان نیز حضور داشته باشند و دقیق باشند که برای روزهای آتی ممکن است حتی از یک ویرگول تفسیر دیگری داشته باشند.

وی ابراز کرد: بنده همان زمان این دغدغه را بر حسب وظیفه شرعی و انقلابی خودم انجام دادم و آن را منعکس کردم که ترتیب اثری داده نشد و دیدیم که بعد از آن هم، دولت در مورد آن روز مجلس موضع گرفت و گفت شورای عالی امنیت ملی باید تصمیم گیری کند و شورای امنیت ملی هم در ۱۰ بند آن را تصویب کرد که با احتساب ۹ بند مجلس، خدمت مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب رسید و حضرت آقا دغدغه های خودشان را در این خصوص داشتند و آن را بیان کردند.

کرمی راد تاکید کرد: همان موقع مشخص بود که این همه شتاب و عجله در کار، یک بخش سیاسی و فاز انتخاباتی دارد که برای مجلس دهم بود و آثارش در مجلس دهم کاملاً پیدا شد، به خصوص لیستی که در تهران انجام دادند و به این بهانه روزنه های امید را در دل مردم گذاشتند و عملکرد ۴ ساله دولت باعث شد که برجام و عدم کارآمد بودن آن در چهار سال گذشته به حاشیه برود و بحث های حاشیه ای به متن بیاید.

وی ادامه داد: با این حاشیه ها موضوع برجام به عنوان کاری که مقام معظم رهبری فرمودند عجله کردید و قبل از آن هم فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست، همه کار را انجام دادند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری حجت را بر دولتمردان و تیم مذاکره کننده هسته ای تمام کردند و آنچه را که نیاز به حمایت بود، انجام دادند و در این خصوص فرمودند اینها بچه های ما هستند آنها را تضعیف نکنید و راه بهانه ای را برای دولت و تیم مذاکره کننده از سوی رهبری باز نگذاشتند و در نتیجه این تیم باید حق مطلب برجام و دستاوردی که می شد از آن بیرون می آمد را باید تمام و کمال شامل، آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب، امام و شهدا و ارزش‌هایی که حضرت امام آنها را بنیان گذاشتند باید حفظ می کردند ولی متاسفانه اینگونه نشد و آن خوش باوری، باعث شد که ما شاهد جنگ روانی از سوی آقای روحانی و تیم ایشان باشیم مبنی بر اینکه برجام سایه جنگ را از سر ملت دور کرد که این خلاف و دروغ بود.

کرمی راد اضافه کرد: مسئله آمادگی نیروهای مسلح ما هیچ ربطی به شورای عالی امنیت ملی، دولت و دولت‌ها ندارد؛ ما فرماندهی معظم کل قوا را داریم که شاداب و سرزنده هر مسئله ای که باشد مانند همین موضوع اخیر حمله به مجلس و حرم امام را با قاطعیت پاسخگو هستند همچنان که بودند.

وی اظهار کرد: آقای روحانی در روزهای آغازین برجام گفت: همه تحریم ها در روز اجرای برجام بالمره برداشته خواهند شد و شاهد آنچنان رونق اقتصادی خواهیم بود که مردم داوطلبانه بروند یارانه ها را پس بدهند که متاسفانه معیشت مردم رونق نگرفت و تحریم ها هم شدیدتر شد و ادامه پیدا کرد.

کرمی راد گفت: بعد از روی کار آمدن ترامپ و صحبت وی در خصوص برجام که گفت ما آن را پاره میکنیم مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما آن را پاره کردید ما آن را آتش می‌زنیم ولی آقای رئیس جمهور گفت بعضی ها فکر می کنند منقل جلوی دست دارند و این گستاخی ها هم از سوی ایشان در خصوص کلام پرمعنای مقام معظم رهبری در آتش زدن برجام هم داشتیم.

وی افزود: به عقیده بنده جسم و روح برجام آسیب شدید دیده و آمریکا نشان داد که بد عهد است و بر این بد عهدی هم طوری عمل کرده که دستگاه دیپلماسی ماه اخیرا حرکاتی انجام داده؛ چرا که سایر اعضا مطمئنا بیکار نبوده اند که این همه جلسه را شرکت کنند و باید پیگیر آن باشد.

کرمی راد تاکید کرد: باید دستگاه دیپلماسی فعالی داشته باشیم به خصوص با حضور چین روسیه که می‌توانیم نتیجه بهتری بگیریم ولی متاسفانه امروز هر آنچه که از فروش نفت به دست آورده ایم به جای اینکه بیاییم در داخل کشور سرمایه گذاری کنیم آن را به فرانسه می دهیم که از آمریکا چیزی کم ندارد.

وی تصریح کرد: چرا دنبال خرید هواپیما و پژو و خودروهایی که خود کشور فرانسه ازرده خارج کرده و به ما تحمیل کرده است رفته ایم؟

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: امروز روز شکایت از آمریکاست و باید با یک دیپلماسی فعال از آمریکا شکایت کرد و نسبت به بد عهدی آمریکا آگاه سازی کرد.

نماینده دوره هشتم مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر وقت یک گام عقب گذاشتیم صد گام ما را به عقب وادار و تهدید می کنند؛ اما اگر یک گام جلو رفتیم صد گام دشمن و بدخواهان این نظام را وادار به عقب‌نشینی و تمکین کرده ایم و در همین مسئله موشکی پیام ویژه ای برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه دنیا داشت که باید این اقدام را کماکان در همه عرصه ها از جمله در سیاست، روابط بین الملل و فرهنگی داشته باشیم و آن را حفظ کنیم.

کرمی راد افزود: امیدوارم دولت در این ۴ سال نسبت به خوش بینی هایی که به کدخدای جهان دارد تجدید نظر کند و بر مسیر و مدار انقلاب حرکت کند و به خود مردم در داخل اتکا داشته باشد و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار دهد و موضوع تولید و اشتغال و کار و تلاش را مورد اهمیت ویژه قرار داد.

وی در پایان تصریح کرد: چنانچه آمریکا این بد عهدی و نقض برجام را ادامه داد باید به وضعیت قبلی برگشت و طبیعتا باید فعالیت هایمان را شروع کنیم، دوربینها و نظارت ها را در فردو، اراک و نطنز برداریم و به حالات قبلی خود برسانیم و به دنیا نشان دهیم روی پای خود ایستاده ایم و اگر چنانچه آنها بخواهند نقض کنند طبیعتاً ما بر اساس ان پی تی عمل می‌کنیم چرا که آنچه در ان‌پی‌تی قبول کرده ایم و در شورای حکام و قوانین مربوطه هست، بدانید آمریکا عقب نشینی خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/XSKvAU