بین الملل

امروز دنیا در حال فاصله گرفتن از قواعد بین المللی است

اسلام با تروریست هیچگونه ارتباطی ندارد و هرکس که تروریست است مسلمان نیست. ما در قرآن کشتن افراد را جایز نمی دانیم و آیه ­ای در قرآن داریم که اگر فردی انسان بی‌گناهی را بکشد گویا همه بشریت را کشته است.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به همراه هیاتی از حزب موتلفه اسلامی ضمن حضور در سفارت جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در تهران با «شریف انیس» سفیر این کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در این ادامه اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما خود را با همه کشورهای دنیا برادر می دانیم بویژه آسیا و بویژه سریلانکا که روابط دوستانه میان ما و سریلانکا سابقه طولانی دارد، گفت: من با تاریخ سریلانکا آشنا هستم و در دوران مبارزاتی، ما با گروه های آزادیبخش این کشور ارتباط داشتیم اما هیچگاه ببرهای تامیل را به رسمیت نشناخته ایم و دیداری هم با آنها نداشته­ایم.

وی تاکید کرد: اسلام با تروریست هیچگونه ارتباطی ندارد و هرکس که تروریست است مسلمان نیست. ما در قرآن کشتن افراد را جایز نمی دانیم و آیه ­ای در قرآن داریم که اگر فردی انسان بی‌گناهی را بکشد گویا همه بشریت را کشته است. ببرهای تامیل نه مسلمان و حتی مسیحی، زرتشتی، بودایی نبودند بلکه جنایتکار بودند.

بادامچیان گفت: خدای محمد (ص) و مسیح و موسی و زرتشت و شبه خدایان بودا و … همه دوستدار انسان ها و انسانیت هستند و با جنایتکاران و زشت کارها به شدت مخالف هستند. امروز دنیا به طرف زورگویی در حال حرکت است و در حال فاصله گرفتن از قواعد بین المللی است. عربستان سعودی هر روز یمن را بمباران می کند، کجای اسلام این را می گوید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آمریکا به دنیا زورگویی می کند و این هم مسیحیت نیست. اسرائیل هر روز جنایت می کند و این دین حضرت موسی نیست. در میانمار مسلمانان را می کشند و این بودیسم نیست. ترامپ گفت داعش را کلینتون و اوباما فعال کردند ولی خودش در سوریه داعشی ها را نجات می داد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند نهضت جهانی هستیم که از هر مکتبی در آن با تروریست و چنین جنایاتی مخالفت کند. امیدواریم مردم سریلانکا که قربانی این حادثه شده‌اند، مثل ایران که خود قربانی تروریست است و ۱۷۰۰۰ شهید ترور دارد، همه با هم دست به دست هم کمک کنند تا تروریست ریشه­کن شود.

بادامچیان خاطر نشان کرد: حزب موتلفه اسلامی با احزاب ارزش گرای سریلانکا همواره آماده همکاری و هماهنگی است و امیدواریم به ارتباطی جهانی برای صلح و سعادتمندی انسان ها نزدیک شویم.

https://shoma-weekly.ir/JLcOxb