سیاسی

امتداد استکبار و استعمار آمریکایی عامل بی‌نظمی است

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه روش آمریکا و صهیونیست‌ها با مشارکت عوامل تکفیری‌ سعودی، ایجاد ترور و ناامن سازی جوامع اسلامی است، گفت: امتداد استکبار و استعمار آمریکایی، عامل بی‌نظمی در دنیاست.

مهدی عرب‌صادق در گفت‌وگو با ایرنا، ضمن محکومیت شدید عملیات تروریستی در افغانستان گفت: به ملت مظلوم افغانستان که تحت ظلم جنایتکاران مدعی حقوق بشر هستند، تسلیت می‌گوییم. این نوع عملیات آل سعود و رژیم نامشروع اسرائیل با این اعمال تروریستی در مسیر سقوط حتمی قرار می دهد.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: ملت شریف و مسلمان افغانستان این جنایات را هرگز فراموش نخواهند کرد.

وی رهایی از استکبار را خواست مردم افغانستان عنوان کرد و افزود: آمریکا از افغانستان گریخت؛ زیرا حضور آمریکایی‌ها سبب زیان بیشتر برای ملت افغانستان می شد و امروز مردم افغانستان با مشکلات عدیده‌ای که آمریکا برای آنها فراهم کرده، روبرو هستند.

عرب صادق یادآور شد: پس از تغییر دولت افغانستان و استقرار گروه طالبان، حملات و عملیات تروریستی در افغانستان افزایش یافته و جان انسان‌های بی‌گناه در معرض خطر قرار گرفته است. خواسته جمهوری اسلامی ایران از دولت مستقر این است که تأمین امنیت مردم افغانستان را به طور جد دنبال کند.

وی اظهار داشت: سلبریتی‌ها برای این دختران مظلوم کشته شده در جنایات آشکار محور سعودی-عبری-غربی واکنش نشان نمی‌دهند چون برای آنها سود سیاسی و رسانه‌ای ندارد و خوشایند غربی‌های جنایتکار نیست، لذا از آن طفره می‌روند، برایشان هشتگ‌سازی نمی‌کنند و تیتر یک روزنامه‌هایشان نمی‌شود.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از کشورهای دنیا می‌خواهیم که این جنایات را محکوم و برای نابودی عاملان و آمران و طراحان آن اجماع کنند؛ چراکه امتداد استکبار و استعمار آمریکایی، عامل بی‌نظمی است.

https://shoma-weekly.ir/vFROo6