سیاسی

امام(ره) را برای توجیه ضرورت رابطه با آمریکا تحریف کردند

برای مقابله با گسترش چنین دیدگاه‌هایی قطعاً باید مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) نسبت به این مسئله واکنش جدی نشان دهد؛ همچنین مسئولان به ویژه وزارت امور خارجه جعلی بودن این اسناد را افشا کنند و مواضع قطعی در این رابطه اتخاذ کنند و نخبگان جامعه مواضع شفاف و صریح امام را علیه آمریکا تبیین کنند.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بی‌بی‌سی فارسی در آستانه بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در گزارشی به زعم خود به افشای اسنادی مربوط به ارتباط پنهانی امام خمینی(ره) با آمریکا پرداخت؛ اسنادی جعلی که تلاش داشت بدین شکل القا کند که امام خمینی(ره) پیش از حضور در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی به آمریکا اطمینان داده که درهای ایران به روی آمریکا بسته نخواهد شد.

اما امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت اسلامی خود بارها و بارها و مؤکداً نسبت به مواضع استکباری آمریکا هشدارهای صریحی مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد این سندسازی در راستای «تحریف خط امام» است که پیش از این رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تذکراتی داده بودند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با اسناد سری بی‌بی‌سی گفت: این اقدام بی‌بی‌سی نوعی حرکت در جهت تحریف حضرت امام در سالگرد ارتحال ایشان بود که در راستای استراتژی مذاکره برای نزدیک شدن آمریکا به ایران و تغییر چهره ضد استکباری جمهوری اسلامی طراحی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع این اسناد کذب است به نظر می‌رسد غربی‌ها برای تحریف مواضع ضد آمریکایی و ضد استکباری حضرت امام(ره) دست به چنین اقدامی زدند تا در افکار عمومی داخلی و خارجی مواضع امام(ره) را نسبت به امریکا به شکلی تحریف کنند تا مذاکره و ارتباط با آمریکا هم برای طرف‌های غربی و هم برای جریان‌های داخلی وابسته به غرب که در پی تحکیم روابط بین ایران و آمریکا هستند، قابل توجیه باشد.

ترقی با اشاره به هشدارهای مؤکد رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحریف خط امام(ره) گفت: جریان‌های غرب‌گرای داخلی نسبت به این مسئله موضع هماهنگی دارند و همانطور که در داخل بعضی‌ها تلاش می‌کنند موضع ضد آمریکایی و ضد استکباری حضرت امام(ره) را بنا بر مصالح فعلی خودشان کم‌رنگ جلوه دهند و بعضاً در تحریف این مواضع تلاش کردند با ارائه خاطراتی غیر واقعی و یک طرفه حتی ایشان را مخالف شعار «مرگ بر آمریکا» جلوه دهند، این اقدام نیز به نظر می‌رسد برای پشتیبانی و تداوم این خط فکری صورت گرفته است.

وی گفت: برای مقابله با گسترش چنین دیدگاه‌هایی قطعاً باید مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) نسبت به این مسئله واکنش جدی نشان دهد؛ همچنین مسئولان به ویژه وزارت امور خارجه جعلی بودن این اسناد را افشا کنند و مواضع قطعی در این رابطه اتخاذ کنند و نخبگان جامعه مواضع شفاف و صریح امام را علیه آمریکا تبیین کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین از رسانه‌های مختلف نیز خواست مواضع صریح امام(ره) را به صورت مستند منتشر کنند تا افکار عمومی همچنان با خط امام آشنا باشند.

https://shoma-weekly.ir/SQcpt4