سیاسی

امام خمینی (ره) به شدت مخالف هرگونه مصالحه و تعامل با آمریکا بود

از سخنان امام خمینی (ره) در مییابیم که ایشان با هرگونه مصالحه و تعامل با آمریکا به شدت مخالف بودند، چرا بر این باور بودند که نگاه آنها به قدرت قابل مصالحه و مذاکره نیست، مگر آمریکا خصلتهای استکباری خود را کنار بگذارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موجب بیداری اسلامی و مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیسم شد و خوشبختانه پس از رحلت ایشان شاهد تولد یک خمینی جوان در کشور بودیم که همان مسیر و هدف را ادامه می دهد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به دیدگاه امام راحل (ره) درباره با آمریکا و مذاکره با آنها اظهار کرد: امام خمینی (ره) در دشمن شناسی و شناخت آمریکا تبحر خاصی داشتند و از سال 41 که مبارزات خود را آغاز کردند، موضعگیریهای تندی درباره آمریکا و مصالحه با این کشور اتخاذ کردند.

شرط امام برای مذاکره با آمریکا

وی افزود: امام خمینی (ره) در قیام 15 خرداد فرمودند که همه مشکلات کشورمان از دخالتهای آمریکا نشأت میگیرد، لذا از مواضع رهبر کبیر انقلاب میتوان فهمید که موضع ایشان نسبت به استکبار جهانی بسیار سرسختانه و دقیق بوده است.ترقی تصریح کرد: از سخنان امام خمینی (ره) در مییابیم که ایشان با هرگونه مصالحه و تعامل با آمریکا به شدت مخالف بودند، چرا بر این باور بودند که نگاه آنها به قدرت قابل مصالحه و مذاکره نیست، مگر آمریکا خصلتهای استکباری خود را کنار بگذارد.

اشرافی گری مغایر با ویژگیهای کارگزاران نظام است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر دوری از اشرافیت و کاخ نشینی مسئولین بیان کرد: این آفت همواره مورد نقد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است و رهبر کبیر انقلاب همواره تأکید داشتند که مسئولان باید با فقرا ارتباط داشته و در حد مردم متوسط جامعه زندگی کنند و هرگونه رفتار اشرافیگری را مغایر با ویژگیهای کارگزاران نظام میدانستند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) تأکید داشتند همسطح مردم بودن و بازکردن گرههای زندگی آنان انسان را ارزشمند میکند، اما متاسفانه بسیاری از کارگزاران کشور دچار پدیده اشرافیگری شدهاند.

https://shoma-weekly.ir/UE8XXj