سیاسی

امام توانست اسلام را از گوشه مساجد به جامعه بکشاند

روز پانزدهم خرداد از آن روزهایی است که خداوند در قرآن بنام روزهای سرنوشت ساز یاد میکند. در قرآن کریم جهت اشاره به چنین ایامی ، حضرت موسی(ع) بعنوان نماد قرار گرفته است که در مقابل فرعون زمان خود قیام میکند و در قرآن بعنوان یک روز فراموش ناشدنی از آن یاد میشود و توجه مردم آنزمان را به گرفتاریهای قبل از قیام حضرت موسی(ع) و بعد از آن جلب می نماید و توجه مردم را به عدم ناسپاسی از نعمات نیزجلب می نماید.
کریمی اصفهانی در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و همچنین بزرگداشت سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و یوم ا... 15 خرداد اظهار داشت: روز پانزدهم خرداد از آن روزهایی است که خداوند در قرآن بنام روزهای سرنوشت ساز یاد میکند. در قرآن کریم جهت اشاره به چنین ایامی ، حضرت موسی(ع) بعنوان نماد قرار گرفته است که در مقابل فرعون زمان خود قیام میکند و در قرآن بعنوان یک روز فراموش ناشدنی از آن یاد میشود و توجه مردم آنزمان را به گرفتاریهای قبل از قیام حضرت موسی(ع) و بعد از آن جلب می نماید و توجه مردم را به عدم ناسپاسی از نعمات نیزجلب می نماید.

پانزدهم خرداد نیز دارای چنین ویژگی است ،زیرا اگر چه در ظاهر شکستی نصیب انقلابیون شد اما اگر چنین روزی نبود مطمئن باشید انقلاب سال 1357 نیز در کار نبود. تمام زحماتی که در سال 42 کشیده شد،شامل زندانها،تبعیدها و شهادتها همگی برکت الهی بودند.حضرت امام و مقام معظم رهبری باید تبعید می شدند تا نظام اسلامی در آینده از برکات وجود آنها استفاده نماید . تبعید امام خمینی (ره) در واقع ذخیره ای بود برای رسیدن به حقیقت عظیمی که حتی بزرگان ما نیز باور نمیکردند که روزی برسد که دین بر جامعه ما حاکم باشد و تنها کشوری باشیم که در مقابل زیاده خواهیهای غرب ایستادگی میکند.

همانگونه که امروز مشاهده میفرمایید بسیاری از کشورهای به اصطلاح اسلامی ،سردمدار و تامین کننده هزینه جنایتکاران در دنیا هستند. هزینه گروههای تکفیری از دلارهای نفتی سعودیها و چند کشور دیگر تامین می شود زیرا هدف اصلی به فراموشی سپردن دین و اسلام در میان جوامع اسلامی است .

امروز متاسفانه شاهد هستیم که بالاترین مقام مذهبی مسیحیان ، پاپ چگونه با اشتیاق بوسه بر دستان خاخام اسرائیلی میزند،این حرکت بسیار پرمعنی است .

امروز تمام صهیونیستهای دنیا ،زبان به اعتراف قدرت ایران دارند و سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند زیرا بخوبی این مسئله را درک نموده اند که منافع آنها با وجود چنین نظامی به خطر خواهد افتاد.

لازمه مقابله با این تحرکات دنیای کفر ،حداقل داشتن وحدت بین خودمان است،زیرا هدف از آنچیزی که حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 روشن نمودند ،ایجاد وحدت در جامعه اسلامی بود. ایشان تمامی اقشار مردم را با آن صداقت خاص خود دور یکدیگر جمع نمودند و آن حرکت عظیم انجام گرفت.

در ادامه پیروزی انقلاب در سال 57 را داشتیم، از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،وجود ولایت فقیه است. در چند سال اخیر شاهد برخی انقلابها در منطقه بوده ایم اما بدلیل عدم رهبری واحد و صحیح ،این حرکات به بیراهه رفته است. وجود ولایت فقیه موجب گردید در ابتدای انقلاب مشکلات به حداقل خود برسد،مشکلاتی که 35 سال است مستکبرین برای ملت ایران ایجاد کرده اند.

در جنگ تحمیلی 8 ساله ما از حدود 40 کشور مختلف اسیر داشتیم و این نشاندهنده آنست که دنیا متحد شده بودند نظام اسلامی را از بین ببرند . تمامی تحرکاتی که در منطقه در حال انجام است فقط به هدف ضربه زدن به نظام اسلامی ایران می باشد .

تسخیر لانه جاسوسی در اوایل انقلاب که با رهبری حضرت امام خمینی(ره) صورت پذیرفت تنها تسخیر یک سفارتخانه نبود بلکه نمادی بود جهت شکست بتی که تمام مردم دنیا از آن میترسیدند. در حیات حضرت امام ،بسیاری از مشکلات بر اساس بصیرت و صداقت گفتار ایشان حل و فصل می شد زیرا امام با دلهای امت کار کرد ، در جنگ تحمیلی 8 ساله بر خلاف جنگهای دیگرکشورها ،مردم در جهت حضور در جبهه ها از یکدیگر سبقت میگرفتند و این نشان از کاری بود که امام با دلهای ملت کرد.

امام توانست در دنیا، اسلام را از گوشه مساجد به جامعه و حکومت بکشاند.

بحمدالله فرزند خلف ایشان،مقام معظم رهبری نیز بعد از رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) همه مسائل کشور را با یک نگاه ریز بینانه بخوبی اداره نمودند و کشور را از خطرات دشمنان مصون داشتند.

در واقع ماندگاری و اقتدار نظام اسلامی ما به برکت تبعیت از ولایت فقیه استمرار یافته است.

درطول این سالها دشمنان مشکلات زیادی را برای ما ایجاد نمودند،اما آخرین فکری که به نظرشان رسید در جهت ایجاد نارضایتی عمومی،مسئله ایجاد مشکلات اقتصادی بوسیله تحریمها بود . مقام معظم رهبری با همان بصیرت همیشگی از سال 1382 این موضوع را در دستور کار قرار دادند و تذکراتی که معظم له در این چند سال بیان نموده اند میتوانست مشکل گشا جهت بهبود شرایط اقتصادی باشد که متاسفانه بدلیل عدم رعایت مسئولین و قوای ما همچنان این مسائل پابرجاست.

معظم له در سال 82 سند چشم انداز بیست ساله را ارائه نمودند و بلافاصله در سال 84 ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی را ارائه کردند. سالهای اخیر را نیز با مد نظر قرار دادن مشکلات اقتصادی شامل اصلاح الگوی مصرف،جهاد اقتصادی،کار و همت مضاعف وحماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری نمودند.عنوان امسال نیز اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان گردید.

اگر به این نوع نگاه رهبری توجه میکردیم ،محاسن و برکات بیشماری برای حل مشکلات اقتصادی نصیب ما میگردید . تزلزل ایجاد شده در جامعه ما بدلیل عدم توجه به سخنان بزگان است و راهکارهایی که آنها در جلوی پای ما میگذارند. حتی رهبری در یک جلسه بسیار مفصل در مورد اقتصاد مقاومتی بسیار ریزبینانه موارد را مطرح نمودند، این مواردی است که سران قوا ملزم به رعایت آن هستند.

کشور در یک مقطع از لحاظ درآمدهای نفتی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و در حدود 900 میلیارد دلار درآمد حاصله بود ،بیش از نیمی از این مبلغ یعنی در حدود 500 میلیارد دلار در اختیار دولتهای نهم و دهم بود ،اما بدلیل فاصله گرفتن این دولتها از آنچه مد نظر رهبری بود ،شاهد بودیم که هزینه ها به سمت "حیف و میل" پیش رفت که اگر بخواهیم خیلی خوشبینانه به این مسئله بنگریم بسیار "حیف "شد.

متاسفانه دستگاههای قضایی و نظارتی ما هم نتوانستند آنگونه که بایسته و شایسته است عمل نمایند و همین مسئله موجب شد کسانی که بدنبال منافع شخصی خود بودند جرات پیدا کرده و هر کاری را که بخواهند انجام دهند.حتی مسئله برخورد با چنین اشخاصی بعد از اتمام مسئولیتشان نیز انجام نگرفت.

ما امیدواریم مسئولین فعلی به تذکرات رهبری توجه ویژه داشته باشند زیرا یک اقتصاد پویا وقتی میتواند روی پای خود بایستد که تولید وجود داشته باشد . مجلس محترم باید بکوشد موانعی که بر سر راه تولید است را مرتفع نماید . اقتصاد و تولید پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند، وقتی تولید انجام شود واردات کاهش یافته ،صادرات توسعه می یابد و اشتغال افزایش می یابد.

تولید هم فقط وقتی انجام می شود که تولید کنندگان اطمینان داشته باشند که سود هم میبرند و موانعی مالیاتی موجب مختل شدن تولید نمیگردد . تا زمانی که سرمایه ها در بانکها باشد و بهره بانکی به اندازه کنونی ،نمیتوان انتظار داشت که تولید پیشرفت نماید.مسئولین باید چاره ای بیاندیشند تا نرخ سود بانکی به سوی تک رقمی شدن برود.زیرا با سود فعلی بسیاری افراد از خارج از کشور نیز تمایل دارند سرمایه خود را در بانکهای ایران بگذارند و وارد چرخه تولید و سرمایه گزاری نشوند.

این نوع سود بانکی دارای مضرات بسیاری است که اولین ضرر به خود دولت میرسد زیرا آنها مصرف کننده اصلی این وامها هستند.

در صورت عدم توجه به این مسئله باز هم شاهد خواهیم بود که دولت فعلی نیز کاری از پیش نخواهد برد .


علی ایحال خوابی که غرب و مستکبرین در این 10 سال برای ایران اسلامی در سایه تحریمها دیده اند ، با نگاه و بینش وسیع رهبری تعبیر نخواهد شد . فتنه سال 88 از نمونه فعالیت دشمنان است که رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی مردم همیشه در صحنه آنرا در نطفه خفه کرد. بعد از آن نیز متاسفانه مسئله جریان انحرافی و خانه نشینی 11 روزه آقایان بود که سعی بر به چالش کشیدن نظام را داشتند که خوشبختانه بازهم به برکت وجود رهبر عظیم الشان ما حل و فصل گردید و آقایان به ناچار به سرکار بازگشتند.

انشاا... به لطف خداوند عمر پر برکت معظم له تا ظهور حضرت حجت (عج) مستدام باشد.

https://shoma-weekly.ir/oyJyLD