بین الملل

امارات پناهگاه شخصیت‌‌های سرکوبگر جهان عرب

امارات عربی متحده برای سرکوب اصلاح‌طلبان این کشور پس از "عمر سلیمان"،‌ رئیس دستگاه اطلاعات حسنی مبارک دست به دامان "محمد دحلان" شد.
امارات عربی متحده برای سرکوب اصلاح‌طلبان این کشور پس از "عمر سلیمان"،‌ رئیس دستگاه اطلاعات حسنی مبارک دست به دامان "محمد دحلان" شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الجزیره العربیه، اینگونه به نظر می‌رسد که کشور امارات عربی متحده تمام تلاش خود را به کار بسته تا همه شخصیت‌های بدنام و سرکوبگر جهان عرب را در خود جای دهد.در این راستا مقامات مسئول اماراتی برای سرکوب جنبش اصلاح‌طلبانه این کشور پس از کمک گرفتن از "عمر سلیمان"، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت حسنی مبارک که در بین مردم مصر به دلیل قساوت قلب و سنگدلی به "مرد آهنین" معروف بود، هم اکنون دست به دامان اولین دشمن مردم فلسطین "محمد دحلان" شده است.
منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که محمد دحلان که پیشتر از رهبران سازمان فتح به شمار می‌آمد و هم اکنون در دبی اقامت دارد، به سمت مشاور امنیتی حکومت امارات عربی متحده منصوب شده است.
دحلان در ژانویه 1994 در رم نشست مشترکی با سران رژیم صهیونیستی و روسای دستگاه امنیت داخلی این رژیم معروف به شین بت داشت تا توطئه غلبه بر جنبش حماس را طراحی کنند.
این درحالی است که مجله آمریکایی "وتنی ور" اواسط مارس 2008 اسنادی را منتشر کرد که دست داشتن دحلان در یک توطئه آمریکایی جهت براندازی دولت حماس در نوار غزه را به اثبات می‌رساند.
کمیته مرکزی جنبش فتح اواسط جولای 2011 تصمیم به اخراج دحلان از جنبش، قطع تمام روابط با او و معرفیش به دادگاه برای رسیدگی به قضایای جنایی و مالی گرفت.همزمان با آغاز خیزش عربی در جهان عرب کشور امارات عربی متحده نیز چندی است شاهد اعتراض‌هایی از سوی جریان اسلامگرا و اصلاح طلب این کشور است که در جماعت اخوان المسلمین نمود پیدا می‌کند.
دولت امارات تاکنون با شدت هرچه تمام‌تر هرگونه صدای معارضی را که خواهان احقاق حقوق برحق خود از جمله ساده‌ترین حقوق بشری و شهروندی مانند آزادی بیان است را به شدت سرکوب کرده و حتی با سلب تابعیت برخی از معارضان آنها را از کشور تبعید کرده است.

https://shoma-weekly.ir/SRcdjb