سیاسی

الگوی سوم زن و خانواده نیازمند معرفی به دنیا است

ما باید پرچمدار و پیشرو باشیم همانطور که مقام معظم رهبری می‎فرمایند ما باید الگوی سوم زن و خانواده را برای دنیا معرفی کنیم چراکه پیشکسوت هستیم و الگوهای موفقی داشتیم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی در دهههای اخیر به فکر دفاع از حقوق زنان و حمایت از بانوان افتاده‌اند گاهی در نزدیکی انتخابات و گاهی برای رسیدن به منافع خودشان دفاع از حقوق زنان را مطرح میکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، لاله افتخاری صبح امروز در کنگره اسوههای صبر و ایثار و آئین بزرگداشت 36 شهید زن استان گلستان که در مصلی نماز جمعه شهرستان علیآباد کتول در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما افتخار میکنیم که دفاع واقعی مکتب وحی از خانمها صورت گرفته است در حالی که در این نگاه، انتفاع برای برنامهریزان نیز وجود نداشته و نفع مخاطبین بوده و نفع انسان‌ها بوده و ما باید پرچمدار و پیشرو باشیم همانطور که مقام معظم رهبری میفرمایند ما باید الگوی سوم زن و خانواده را برای دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به هفته وحدت، ولادت حضرت محمد (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: همزمانی این دو ولادت عامل وحدت بیشتر است، وحدت اهل سنت و شیعه را مستحکم‌تر میکند تاریخ اسلام نشانگر این است که وحدت و همدلی مشت محکمی بر دهان دشمنان زده است.

* در دهههای اخیر برخی به فکر دفاع از حقوق زنان شدند

عضو هیأت علمی دانشگاه علیآبادکتول افزود: برنامه دشمن ایجاد تفرقه بین اقوام، مذاهب، ادیان و ملت‌ها است تا بتوانند برنامههای استعماری خودشان را پیاده کنند.

افتخاری گفت: همه با یاد شهدا دور هم جمع شدیم که باید به خودمان تبریک بگوییم که پیرو ارزشهای انسانی، رشد و تعالی انسان‌ها در مکتب اسلام هستیم، در این مکتب بالا رفتن از خاک به افلاک و قرار گرفتن در سطح اولیای الهی، مردانه نیست، درِ شهادت باز است و زن و مرد نمیشناسد بلکه لیاقت میشناسد.

وی تاکید کرد: اگر در دهه‌های اخیر عدهای آمدند به فکر دفاع از حقوق زنان شدند به فکر حمایت از بانوان شدند گاهی در نزدیکی انتخابات؛ گاهی برای پیاده کردن اهداف خودشان و رسیدن به منافع خودشان دفاع از حقوق زنان را مطرح میکنند ما این افتخار را داریم که دفاع واقعی مکتب وحی از خانم‌ها صورت گرفته است در حالی که در این نگاه انتفاع برای برنامهریزان نیز وجود نداشته و نفع مخاطبین و نفع انسان‌ها بوده است.

* گاهی باید زینبها پیام‌رسان خون شهیدان باشند

این فرزند و همسر شهید در شهرستان علیآبادکتول گفت: ما باید پرچمدار و پیشرو باشیم همانطور که مقام معظم رهبری میفرمایند ما باید الگوی سوم زن و خانواده را برای دنیا معرفی کنیم چراکه پیشکسوت هستیم و الگوهای موفقی داشتیم.

افتخاری خطاب به خانوادههای معظم شهدا و جانبازان افزود: کسانی که قدر خود را شناختند و از حضرت زهرا (س) الگو گرفتند، مادران، همسران و فرزندان شهید یا جانباز به این مقام والا مفتخر شدند و از حضرت زینب (س) الگو گرفتند باید بدانند که بنا نبود همه بروند بنا بود کسانی بمانند و پیام‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: گاهی باید زهراها جان شریف خود را در راه خدا تقدیم کنند و گاهی باید زینبها پیام‌رسان خون شهیدان باشند و امروز ما در جمع شما پیام‌رسانان هستیم شما امروز باید پیام شهدا را به گوش جهانیان برسانید که الحمدالله رسیده است.

* خانوادههای شهدا و ایثارگران باید الگوی صبر و مقاومت، بصیرت و پایداری باشند

این فرزند و همسر شهید با اشاره به آزادی حلب تصریح کرد: در شرایطی به قدری عرصه تنگ شده بود که همه میگفتند سوریه رفت، جنبدهای در خیابانهای دمشق دیده نمیشد اگر کسی قدمی برمیداشت صدای پای خش خش او شنیده میشد و همه برمی‌گشتند که ببینند چه خبر است.

افتخاری با تاکید بر اینکه خانوادههای شهدا و ایثارگران باید الگوی صبر و مقاومت، بصیرت و پایداری باشند، افزود: آقای بشار به بنده می‌گفتند شما که همسر و فرزند شهید هستید حضور شما در بین سوریها دلگرمی ما است نقش خانواده شهدا باید این باشد که تاثیرگذار و مشوق دیگران باشند که این باعث دلگرمی برای جهاد در راه خدا میشود.

وی گفت: مادر شهید جاویدالاثر که جنازه پاک شهیدش برگشت من به ایشان گفتم اگر مردم بیتابی ما را ببینند ممکن است دلشان بلرزد، ما باید لبخند بزنیم و اقتدا به حضرت زینب (س) کنیم، نه دلتنگی بچهها را جلوی چشم خودمان ببینیم و نه جای خالی آنها را و نه دو خیمهای که عمودشان را از دست دادند ما باید عمود این خیمهها شویم که این مادر شهید نیز پذیرفتند.

* جلوه اقتدار زینبی پشت دشمن را خم میکند

این فرزند و همسر شهید با تاکید بر اینکه باید رأیت الا جمیلا را ببینیم، افزود: جلوه اقتدار زینبی پشت دشمن را خم میکند و میلرزاند، عبادت، تهجد و دشمنشناسی باید سرلوحه باشد.

افتخاری بیان کرد: دشمن بعد از واقعه عاشورا از میدان بیرون نرفت و باقی ماند و جنگ نرم را علیه دین اسلام و مکتب قرآن به کار گرفت دشمن فکر می‌کرد امام حسین (ع) را به شهادت رسانده و اگر خانواده آنها را شهر به شهر ببرد دیگر همه چیز تمام شده است اما امروز آثار صبر زینبی در جهان دیده میشود.

https://shoma-weekly.ir/yiJh4P