سیاسی

الگوسازی زن مسلمان در فرآیند انقلاب اسلامی

یکی از اقشاری که در صف انقلابیون حاضر شدند، زنان بودند که با ایمان و دلیرانه ندای حضرت امام (ره) را لبیک گفتند و دوش به دوش مردان در تحقق بخشیدن در پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی سهیم شدند و حضرت امام (ره) این حضور زنان را ستودند چنانکه فرمودند نقش زنان در پیروزی انقلاب از مردان بیشتر بوده است.
سیده فاطمه فخر- در طول تاریخ انقلابهای مختلف، آن انقلابهایی مستمر و پایدار ماندهاند که بیشتر منطبق با فطرت انسانها بودهاند. انقلاب شکوهمند اسلامی ما که اکنون ۳۵ ساله شده است ریشه در بعثت پیامبران داشته و از نوع انقلاب دینی و ظهور اسلام ناب محمدی بوده است. دارای پیشینه عقیدتی بسیار قوی و برخاسته از جهانبینی اسلامی بوده و با رهبری ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) تحقق یافته است و هم اکنون با زعامت و رهبری مقام معظم رهبری استمرار افتخارآمیز خود را ادامه میدهد و هر روز بر اقتدار و نفوذش بر قلوب مردم کشورمان و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان افزون میگردد.

یکی از اقشاری که در صف انقلابیون حاضر شدند، زنان بودند که با ایمان و دلیرانه ندای حضرت امام (ره) را لبیک گفتند و دوش به دوش مردان در تحقق بخشیدن در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سهیم شدند و حضرت امام (ره) این حضور زنان را ستودند چنانکه فرمودند نقش زنان در پیروزی انقلاب از مردان بیشتر بوده است.

هم اکنون که نظام و کشورما با رهبریهای داهیانه مقام معظم رهبری راه رشد و تعالی را برقآسا طی مینماید زنان فرهیخته ما نیز در صحنههای مختلف حضور افتخارآمیزی دارند. و زنان انقلابی کشورمان با پیروی از دستورات رهبر فرزانه انقلاب علیرغم تبلیغات شوم مستکبرین با فعالیتهای علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و حضور در سپاه پاسداران و بسیج و مدیریتهای رده بالای نظام، قدرت و اهتمام نظام جمهوری اسلامی بر حفظ شئون و جایگاه زن مسلمان را به نمایش گذاشتهاند.

و در عین حال وظیفه حساس حضور درخانواده به عنوان مادر و همسر مسلمان و شایسته و حفظ بنیان خانواده و تربیت و تقدیم فرزندان صالح و پاکباز در راه اسلام و انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، سرلوحه برنامههای خود قرار دادهاند و به عنوان الگوی زن مسلمان در کشورمان و در منظر جهانیان به خصوص کشورهایی که در انها بیداری اسلامی تحقق یافته، درخشش خاصی دارند.

ولی با همه اینها تا تحقق آرمانهای انقلاب و جامعه اسلامی فاصله داریم.

https://shoma-weekly.ir/Fu7gB7