سیاسی

القای جنگ از سوی لیبرال ها سرپوشی بر مشکلات اقتصادی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:القای جنگ از سوی لیبرال های داخلی را سرپوشی بر مشکلات اقتصادی دانست که ماحصل اقدامات و تصمیمات آنهاست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:القای جنگ از سوی لیبرال های داخلی را سرپوشی بر مشکلات اقتصادی دانست که ماحصل اقدامات و تصمیمات آنهاست.

محمد کرمی راد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، القای جنگ از سوی لیبرال های داخلی را سرپوشی بر مشکلات اقتصادی دانست که ماحصل اقدامات و تصمیمات آنهاست.

کرمی راد با بیان اینکه آمریکایی ها خوب می دانند که اگر بخواهند دست از پا خطا کنند در منجلاب بزرگی گرفتار خواهند شد، گفت: یکی از مباحثی که امروز من به آن اعتقاد دارم این است که ویتنام دیگری برای آمریکا تکرار خواهد شد و حتی ممکن است اتفاقی بدتر از ویتنام رخ دهد.

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی تصریح کرد: آمریکایی ها یک بار دیگر می خواهند غفلت کنند و رسوایی که در ویتنام نصیبشان شد و دارند فراموش می‌کنند، تکرار شود.

وی افزود: قطعاً اندیشکده های آمریکا تئوریسین ها و برخی از شخصیت‌های آنان که گاهی تحلیل‌هایی انجام می‌دهند، به این موضوع معتقدند و یکی از آنها اخیرا اعلام کرده بود که آمریکا اگر بخواهد جنگ نظامی اتفاق بیفتد در بین پایگاه های موشکی ایران ۵ یا ۸ پایگاه کفایت می‌کند که هم فرودگاه‌ها هم مراکز سوق الجیشی و استراتژیکی آمریکا در حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای هم‌پیمان آمریکا در منطقه مانند عربستان سعودی قطر و امارات در دم نابود شوند.

کرمی راد ادامه داد: این کشورها با توجه به محدودیت جغرافیای و سرزمینی که در اختیار دارند، قطعا دچار مشکلات عدیده ای می‌شوند و آتش این جنگ گریبان شان را برای ابد خواهد گرفت و آن وقت است که باید اینها سالیان سال تلاش کنند تا بخواهند فرصتی پیدا کرده و خودشان را ترمیم و بازسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای بحث جنگ معلوم است و می‌گوییم آمریکایی ها تجهیزات و امکانات دارند اما مگر این تجهیزات را آمریکا و اسرائیل در اختیار عربستان قرار نداده‌اند؟ مگر نه اینکه بیش از ۵ سال است که عربستان با همان تجهیزات به کشوری چون یمن با دست خالی حمله نکرده است؟ و مگر نه اینکه یمن با دست خالی با آنها می جنگد و آنها را به زانو در آورده است و آنها را مورد شکست قرار داده است؟

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: عربستان چون صدام که می خواست ۵ روزه ایران را فتح کند و به تهران بیاید، می‌خواست یمن را ۵ روزه به دست آورد و در اختیار رئیس جمهور مخلوع قرار دهد اما نشد.

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی افزود: آنها برای رسیدن به این هدف حتی داعشی ها و تکفیری ها را نیز به کمک بردند اما تا الان نتوانستند به هدفشان دست یابند و این موضوع نشان از قدرت محور مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم و مولفه های دقیقی که برخی از همان تحلیل گران نظامی آمریکا و اروپا مطرح می‌کنند، همین میزان قدرت نفوذ ایران و قدرت بالای نظامی ایران و نوع تاکتیک ها و روش های مقابله با آمریکا در صورت وقوع جنگ است.

کرمی راد تاکید کرد: به دلیل اقدامات پیشگیرانه ای که ما داریم و در حقیقت سیاست بازدارنده ما همانی است که همواره دغدغه آمریکا و غرب و به خصوص رژیم صهیونیستی بوده است و مطمئن هستم که آمریکا نمی‌تواند حمله نظامی داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/zbsfbc