بین الملل

اقرار به شکست در برابر ایران

استعفای وزیر جنگ افراطی صهیونیست ها به معنای شکست اسرائیل در مقابله با اقدامات اطلاعاتی، نظامی و حتی اقتصادی ایران است چرا که علی رغم تمام ادعاهای این رژیم در ادامه تحریم ها و فشارها به ایران و حتی تهدیدهای مکرر به حمله نظامی در مدت کوتاهی شاهد پرواز پهپهادی با تکنولوژی ایرانی بر فراز مناطق امنیتی اسرائیل بودیم و کمی بعد از آن هم موشکهای فجر 5 ایرانی بلای جان صهیونیست ها شد و معنای حقیقی استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک کلمه خلاصه می شود؛ اسرائیل تا امروز از ایران شکست خورده است.
احمد جان نثاری – ایهود باراک وزیر جنگ تندروی رژیم صهیونیستی روز گذشته از مسولیت خود در کابینه دولت اشغالگر استعفا داد، وی اعلام کرده است که پس از انتخابات آتی پارلمانی، از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد.
ایهود باراک ـ که پیش تر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده ـ پس از بیرون آمدن از حزب کارگر در سال ۲۰۱۱، حزب "استقلال" را بنیان گذارد. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب وی در انتخابات آتی، بیش از سه کرسی به دست نخواهد آورد. هم‌اکنون این حزب پنج کرسی دارد.
باراک پیش از ورود رسمی به سیاست در سال ۱۹۹۵، ۳۵ سال در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده و با رسیدن به بالا‌ترین درجه، سمت رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را به دست آورده بود.
باراک همچنین در سال ۱۹۹۹ به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برگزیده شد و تا سال ۲۰۰۱ این سمت را بر عهده داشت. در این سال، حزب لیکود به رهبری «آریل شارون»، توانست وی را شکست دهد که در پی این واقعه، باراک از رهبری حزب کارگر استعفا داد.
یکی از گمانه‌زنی‌های کنونی، این است که باراک می‌خواهد با پیوستن به «زیپی لیونی»، رهبر پیشین حزب «کادیما»، یک حزب جدید میانه‌رو مایل به چپ راه‌اندازی کند.
از سوی دیگر، سایت خبری "آروتز شوا" نیز در مطلبی استهزا آمیز اشاره کرده که باراک پیش از این نیز یک بار در سال ۲۰۰۱ و پس از شکست از آریل شارون، «برای همیشه» سیاست را ترک کرده بود!
البته فرضیه دیگری که در این باره مطرح می‌شود، این است که باراک می‌خواهد در اوضاع کنونی ـ که بار دیگر موضوع امنیت به اولویت اصلی سیاست در رژیم صهیونیستی تبدیل شده ـ با فاصله گرفتن از دولت کنونی و استناد به سابقه خود به عنوان وزیر جنگ، اعتباری برای خود خریده و در انتخابات موفقیتی به دست آورد.
اما شاید بتوان با بازگشتی به گذشته و مرور اظهارات خصمانه ایهود باراک علیه ایران از زاویه دیگری این کناره گیری وی را تحلیل کرد، وزیر جنگ تندروی صهیونیست ها فروردین ماه سال 90 می گوید: ایران همچنان تهدیدی بزرگ برای نظم جهانی محسوب می‌شود و لازم است که به سمت تحریم‌های فلج‌کننده سوق پیدا کنیم و در عین حال همه گزینه‌ها را روی میز نگه داریم.
باراک کمی بعد از آن با وجود انتقادات مقامات اطلاعاتی و نظامی سابق و فعلی اسرائیل از مدیریت او در قبال برنامه هسته ای ایران و تاکید فزاینده این مقامات و همچنین کشورهای خارجی بر رویکرد دیپلماسی در برابر ایران، با اشاره به اینکه اعتمادی به مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران ندارد، موضع افراطی و ضد ایرانی خود را با اعلام اینکه "تمام گزینه ها از جمله اقدام نظامی مستقل تل آویو علیه ایران همچنان روی میز است" تکرار می کند.
وزیر جنگ اسرائیل اعتراف می کند که اقدام نظامی علیه ایران ساده نیست و با خطرات خاصی همراه است؛ باراک در ادامه مدعی می شود که اما جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به تسلیحات هسته ای هم برای منطقه و حقیقتا برای کل جهان خطرناک تر از شروع اقدام نظامی علیه ایران است.
این در حالی بود که تنها 4 روز پیش از این ایهود باراک گفته بود: برنامه هسته ای ایران را نمی توان با فشار متوقف کرد، تحریم ها امروزه سخت تر از گذشته است اما باید واقعیت را بیان کرد و احتمال آنکه ایران در این سطح از فشارها به خواسته جامعه بین الملل برای توقف برنامه هسته ای خود پاسخ مثبت دهد، کم است.
مرداد ماه امسال نیز ایهود باراک می گوید: تل‌آویو با چالش‌های عظیمی درباره ایران روبروست و رهبری سیاسی و امنیتی اسرائیل در حال حاضر با چالش‌هایی روبرو است که تا بحال با آن روبرو نبوده است و ممکن است لازم باشد ما تصمیم‌های دشواری درباره امنیت ملی اسرائیل و تضمین آینده آن بگیریم.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود بار دیگر ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت ایران هسته‌ای تهدیدی برای نظم بین‌المللی است. وی افزود از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های جلوگیری از دست یافتن ایرن به تسلیحات هسته‌ای آگاه است.
این اظهارات در عین حال که نشان از دشمنی بالای صهیونیست ها با ایران دارد، سندی بزرگ بر ناتوانی اسرائیل در مقابله با ایران است.
"گیلعاد اردان" وزیر حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم کناره گیری «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل از عرصه سیاست، اعلام کرد که باراک کاملا شرایط سیاسی در خاورمیانه را بد تعبیر کرد و نتوانست این شرایط را درست درک کند.
اردان در این رابطه گفت: رویکرد سیاسی و ایدئولوژیک باراک کاملا اشتباه بود. ما در حال حاضر در تلاش برای آماده کردن شرایط انتخابات هستیم تا یک مدیریت مناسب و بر خلاف مدیریت باراک داشته باشیم. مدیریت باراک کاملا شرایط سیاسی در خاورمیانه را بد تعبیر کرد.
"یولی ادلستین"، وزیر دیپلماسی عمومی اسرائیل در بیانیه‌ای پس از اعلام استعفای باراک اعلام کرد که ایهود باراک بدترین وزیر جنگ برای شهرک‌های یهودی‌ نشین بوده است.
وی تصریح کرد: استعفای باراک در واقع «روز استقلال لیکود» است و البته جای تعجب نیست که باراک از هر فرصت موجود برای بازگشت مجدد به سیاست استفاده خواهد کرد.
" زهافا غلئون" رئیس حزب «مرتس» پس از انتشار خبر استعفای وزیر جنگ اسرائیل از سیاست، گفت ایهود باراک عصر سیاسی را ترک کرده است و هم‌اکنون فرصتی برای ما ایجاد شده است که خسارات تاریخی که او به وجود آورده را اصلاح کنیم.
روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» در این باره نوشت: اعلام خبر کناره‌گیری «ایهود باراک» از سیاست یک ضربه جدی به هرکسی بود که می‌خواست شاهد این باشد که اسرائیل یک رویکرد منطقی و عقلانی در قبال مسائل امنیت جهانی اتخاذ کند.
این روزنامه انگلیسی با اشاره به شکاف عظیمی که با استعفای باراک در سیاست اسرائیل برجای مانده، گفت که باراک در خصوص مسئله هسته‌ای ایران، ائتلاف نزدیکی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تشکیل داد و تضمین داد که اگر اسرائیل تصمیم به آغاز حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بگیرد، ارتش اسرائیل در جایگاهی خواهد بود که نیروی محرکه لازم را ارائه می‌دهند.
دیلی‌تلگراف با اشاره به این موارد در پایان نوشت که باراک با تصمیم خود برای کناره‌گیری از سیاست در واقع به این معنا است که اسرائیل یکی از صداهای بسیار منطقی خود را از دست داد و هم‌اکنون با استعفای او دیگر اعضای افراطی کابینه کنونی اسرائیل قادر نیستند، اقداماتی را که او انجام داد، انجام دهند.
استعفای وزیر جنگ افراطی صهیونیست ها به معنای شکست اسرائیل در مقابله با اقدامات اطلاعاتی، نظامی و حتی اقتصادی ایران است چرا که علی رغم تمام ادعاهای این رژیم در ادامه تحریم ها و فشارها به ایران و حتی تهدیدهای مکرر به حمله نظامی در مدت کوتاهی شاهد پرواز پهپهادی با تکنولوژی ایرانی بر فراز مناطق امنیتی اسرائیل بودیم و کمی بعد از آن هم موشکهای فجر 5 ایرانی بلای جان صهیونیست ها شد و معنای حقیقی استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک کلمه خلاصه می شود؛ اسرائیل تا امروز از ایران شکست خورده است.

https://shoma-weekly.ir/bR9Znn