سیاسی

اقدام نمایندگان اصلاح مسیر دولت به سوی اعتدال بود

رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آنچه چهارشنبه در جلسه استیضاح اتفاق افتاد جلوگیری نمایندگان از افراط در دانشگاه‌ها بود، گفت: استیضاح فرجی‌دانا به خاطر عملکرد وزیر بود و هیچ مشکلی بین مجلس و دولت وجود ندارد.
محمدکاظم انبارلویی رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره تعامل مثبت مجلس و دولت اظهار داشت: طبق قانون اساسی نمایندگان مجلس در امر نظارت وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند و آنچه روز چهارشنبه در جلسه استیضاح گذشت در واقع عمل نمایندگان برای نظارت برای وزیر علوم بود.

انبارلویی با بیان اینکه پس از بحث‌های موافقان و مخالفان نمایندگان ملت رای اعتماد خود را از فرجی‌دانا پس گرفتند، تصریح کرد: در حال حاضر اگر دولت بخواهد به نظر مجلس اعتنا کند باید وزیری را به مجلس معرفی کند که دامنش از فتنه بری باشد و در این زمینه آلودگی نداشته باشد.

رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: از دیدگاه‌های صریح نمایندگان در نقد فرجی‌دانا این بود که وزیر علوم دانشگاه را به باشگاه سیاسی تبدیل کرده، به عوامل فتنه میدان داده و انتصابات مشکل‌دار داشته است، نکته‌ای که حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آن تذکر داده بود.

وی در ادامه یکی از امتیازهای مثبت دولت یازدهم را تعامل خوب آن با مجلس برشمرد و گفت: آقای روحانی همواره بر همگرایی قوا تاکید داشته است که از این رو این مسئله باید در عمل نیز نشان داده شود.

انبارلویی یادآور شد: اگر عملکرد برخی وزرا زیر نظر نظارتی مجلس قرار بگیرد اما منطبق بر قوانین نباشد، این مسئله به تعامل مجلس و دولت آسیب خواهد زد لذا وزرای دولت باید در چارچوب قوانین گام بردارند.

رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه استیضاح فرجی‌دانا به خاطر عملکرد وزیر علوم بود و از این رو هیچ مشکلی بین مجلس و دولت وجود ندارد، تاکید کرد: مجلس در این زمینه به وظایف نظارتی خود عمل کرد چرا که نمی‌توانست چشم خود را بر روی این مسائل ببندد.

وی تصریح کرد: از آنجا که دولت یازدهم متصف به اعتدال است نباید مسیر افراط را طی کند و آنچه که چهارشنبه اتفاق افتاد جلوگیری نمایندگان از افراط در دانشگاه‌ها بود و در واقع داوری نمایندگان ملت این بود که دولت نباید در مسیر افراط گام بردارد.

https://shoma-weekly.ir/HyJwjU