سیاسی

اقدام سلمان رشدی برای مقابله با پیشروی اسلام در اروپا بود

معاون بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه هدف حضرت امام(ره) در صدور فتوای سلمان رشدی این بود که بازدارنده در برابر اقدامات بعدی باشد و محیط را برای این نوع اشخاص ناامن کند و همچنین هزینه این نوع اقدامات را در عرصه بین المللی بالا ببرد، گفت: فکر می کنم که اهدافی که حضرت امام(ره) در نظر داشتند کاملا محقق شده است.
حمیدرضا ترقی، در گفتگو با خب مهر، در آستانه سالگرد فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در مورد سلمان رشدی مرتد در پاسخ به این سؤال که سلمان رشدی با چه هدفی و با حمایت چه کسانی "آیات شیطانی" را منتشر کرد، گفت: سلمان رشدی براساس تبعیت یا اجرای سیاست های انگلیس و متعصبین ضد اسلام اروپایی تلاش کرد که با این کتاب و نوشته خود آغاز حرکت ضد اسلامی و اسلام هراسی را به انجام برساند.
وی افزود: در واقع می توان گفت که سلمان رشدی آغازگر حمله اروپایی ها و انگلیسی ها به اسلام و باورهای اعتقادی مسلمان هست که بر اثر موفقیت ها و پیش روی های اسلام در اروپا به این استراتژی دست زدند. در شرایطی که اسلام براساس پیشرفت انقلاب اسلامی و خصوصا پیام های حضرت امام(ره) در منطقه و اروپا در حال نفوذ فرهنگی و به تعبیر دیگر تهاجم فرهنگی علیه غرب بود.
ترقی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در واقع این اقدام سلمان رشدی برای بازداشتن پیشروی اسلام در اروپا و همچنین ضربه زدن به جایگاه و موقعیت اسلام صورت گرفت و بابی را باز کرد .
ترقی در پاسخ به این سؤال که فتوای امام(ره) چه تأثیری در جلوگیری از توهین به مقدسات داشت، تصریح کرد: این اقدام اولا جهان و ملت ها را متوجه خطر این نوع رفتارها در جوامع بشری کرد و اثبات کرد که در غرب احترام به عقاید دیگران به راحتی و به بهانه آزادی از بین می رود و نکته دیگر این که امنیت این نوع عناصر را در جهان غرب و جهان اسلام به خطر انداخت وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما عدم اجرای این حکم دشمنان اسلام را گستاخ تر نگرده است، اظهار داشت: خیر! چون اکنون دشمنان احساسشان این است که به محض اینکه این حفاظت ها را بردارند این اشخاص از بین خواهند رفت.

https://shoma-weekly.ir/K04C1X