سیاسی

اقتصاد کشور تا از نفت فاصله نگیرد امن نخواهد شد

وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دورانهای مختلف در زمینه‌ی فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.
امام خامنه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، مهم‌ترین وظیفه و مسئولیّت نیروهای مسلّح را تأمین امنیّت کشور خواندند و با تأکید بر اینکه پیشرفت در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی منوط به وجود امنیّت است، گفتند: امنیّت بستری برای رشد همه‌ی عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای ناامنی، آرمانهای بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش میشوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله‌ی کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، افزودند: بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.

ایشان بنیان اقتصادی کشور را به‌دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تأکید کردند: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دورانهای مختلف در زمینه‌ی فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تا وقتی اقتصاد کشور از نفت فاصله نگیرد، بنیان صحیح و امنی به‌وجود نخواهد آمد، خاطرنشان کردند: بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمّیّت امنیّت در همه‌ی بخشها است.

امام خامنه‌ای همه‌ی مردم بویژه جوانان را به دانستن قدر امنیّتِ موجود و عزّت و آرامش و سربلندی کشور که به برکت نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمده، توصیه کردند و گفتند: روزگاری، ایرانِ عزیز با گذشته‌ی تاریخی و درخشان خود و با استعدادهای بی‌پایان، زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعیف و پَست، تحقیر میشد امّا اسلام، این کشور را نجات داد و جمهوری اسلامی، ایران را عزیز و مقتدر کرد.

ایشان با اشاره به ناراحتی و عصبانیّت قدرتهای استکباری از اقتدار منطقه‌ای ایران، افزودند: دشمنان نظام اسلامی عناصر اقتدار ملّی کشور را عامل مزاحم خود میدانند و با آنها مقابله میکنند و بر همین اساس با افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در میان ملّتها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زیرا این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی، مخالفت قدرتهای استکباری با توان دفاعی کشور را نیز در همین چارچوب ارزیابی و تأکید کردند: راه مقابله با این مخالفتها این است که برخلاف خواسته‌ی آنها، بر عناصر اقتدار ملّی، تکیه و ایستادگی کنیم.

امام خامنه‌ای در همین خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام میکنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و درخصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملّی را تأمین یا پشتیبانی میکند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوّت به پیش خواهیم برد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان گفتند: این کشور متعلّق به شما است و باید همان‌گونه که جوانانِ دیروز به وظیفه‌ی خود عمل کردند، شما نیز در سایه‌ی اسلام و در چارچوب آرمانهای انقلاب اسلامی، کشور را به اوج عزّت برسانید.

امام خامنه‌ای همچنین با تشکّر از فرماندهان و اساتید دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام)، این دانشگاه را فیضیّه‌ی ارتش خواندند و یاد و خاطره‌ی شهدای ارتش بویژه شهدای دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام) را گرامی داشتند.

https://shoma-weekly.ir/mBcyqv