سیاسی

اقتصاد مقاومتی فرصت پیشرفت‌های بزرگتر می آفریند

دبیرکل حزب مؤتلفه، برنامه‌ریزی را محور اصلی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: این برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده شود و مسئولان قوا با توجه به وظایف و مأموریت‌های خود در جهت عملیاتی شدن آن گام بردارند.
محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که برای رشد و توسعه کشور در مقابل شرایط امروز دنیا ضرورت دارد و می تواند قدرت کشور را در برابر تحریم و فشارها افزایش دهد.

وی با ذکر اینکه مبنای این مدل اقتصادی، مقاومت است، افزود: اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از تهدیدات و تحریم‌های تاثیرگذار است و استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی می تواند شکوفایی بخش‌های اقتصادی کشور را تضمین کند.

برنامه‌ریزی محور اقتصاد مقاومتی است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی برنامه‌ریزی را محور اصلی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: این برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که از همه ظرفیت‌های‌‌ اقتصادی کشور استفاده شود و مسئولان قوا با توجه به وظایف و مأموریت‌های خود بتوانند در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

حبیبی اظهار کرد: آمریکا بعنوان نماد سلطه‌گری تحریم‌های خود را برای تهدید کردن استقلال سیاسی و اقتصاد ایران از چند دهه پیش شروع کرده است و بعد از توافق ژنو نیز سعی در کارشکنی دارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با ذکر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها برای زمان کنونی نیست، گفت: ما همیشه برای رشد و توسعه خود به این نوع اقتصاد نیازمند هستیم و اصولا در سایه اقتصاد مقاومتی می‌توانیم زمینه را برای تقویت اقتدار درونی فراهم کنیم و اجازه ندهیم دشمن با استفاده از ابزار تحریم، بنیان اقتصادی ما را بلرزاند.

ایستادگی برای تداوم انقلاب اسلامی یک ضرورت است

وی با ذکر اینکه دشمنان از اقتدار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران واهمه دارند، گفت: تا زمانی که برای تداوم انقلاب اسلامی ایستادگی داریم، باید بدانیم که با استقامت بر اصول دشمنان زیادی خواهیم داشت که برای شکست ما همیشه نقشه دارند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی برای یک مقطع و یک موضوع خاصی نیست، در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید در چارچوب مقاومت در برابر دشمنان اسلام طراحی داشته باشیم، به نحوی که فرهنگ و سیاست ما نیز بتواند در برابر امواج مخرب مقاومت کند.

حبیبی عنوان کرد: تقویت مقاومت داخلی بهترین راه مقابله با تمام دشمنی‌هاست؛ معتقد نیستم تحریم هیچ اثری در اقتصاد‌ ما نداشته است، اما وقتی قدرت داخلی را تقویت کنیم، تحریم و بالاتر از تحریم نیز نمی‌تواند مقصود دشمنان را در رابطه با مقابله با انقلاب اسلامی به تحقق حتی نزدیک کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: بیانات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را باید به همه حوزه‌هایی که مجموعه نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند، تعمیم داد و به سمتی برویم که با اقتصاد مقاومتی فرصتی برای پیشرفت‌های بزرگتر پیدا کنیم.

https://shoma-weekly.ir/8k7Ckv