سیاسی

اقتصاد غرب نیازمند رفع تحریمها از ایران است

در صورت عدم دستیابی به توافق نیز به اذعان تحلیلگران غربی، اقتصاد ایران توان اداره خود را دارد و از این رو الگوی مقاومت اقتصادی ایران در منطقه الگوبرداری خواهد شد. تنها حالتی که منجر به آسیب است؛ توافقی خارج از خطوط قرمز ترسیم شده است که باید تیم مذاکره کننده از چنین اتفاقی ممانعت نمایند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر نیاز آمریکا به نتایج مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: آمریکا نتوانست با تحریم ایران به اهداف خود برسد، چرا که حجم زیاد تحریم‌هایی که ضد ایران اعمال کرده بود، موجب ضرر و زیان شریک‌های تجاری‌اش شد و آنها خواستار پایان تحریم هستند.

محمدمهدی اسلامی در ادامه افزود: صاحبان صنایع آمریکا نیز از این وضعیت بسیار ناراضی اند تا جایی که شنیده شد بعضی از صنایع بزرگ آمریکا حتی طرح‌های تبلیغاتی خود را برای دوره پس از تحریم‌ها آماده کرده‌اند تا به بازار ایران برگردند.
عضو حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: آنچه که باعث اصرار طرف غربی به ادامه مذاکرات پس از چندین بار زیاده‌خواهی و ترک میز مذاکره شده ایران در مقاطع گذشته شده، نیاز جدی طرف غربی است.
وی تأکید کرد: طبیعتاً اگر تیم مذاکره کننده در چارچوب خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند حرکت کند و ما به خواسته‌هایمان برسیم، این الگو در جهان و به ویژه در جنوب غرب آسیا حاکم می‌شود و نشان می‌دهد که مقاومت در برابر زیاده خواهی های قدرتهای جهانی نتایج مطلوبی دارد.
مدیر مؤسسه مطبوعاتی شما با اشاره به اینکه در خاورمیانه، کشورهای متعددی به وعده‌های آمریکا اعتماد کردند، ادامه داد: آن‌ها با دست کشیدن از برخی توانایی‌هایشان و دل سپردن به وعده‌های آمریکا ضررهای بسیاری متحمل شدند؛ مثلا دولت بعثی صدام شرایط بازرسی‌ها را فراهم کرد که نتیجه آن سرنگونی دولتش شد، با وجود اینکه بیشترین همکاری‌ها را با آمریکایی‌ها داشت و بدترین نتیجه را دریافت کرد.
اسلامی خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری آنهایی که از بیرون برای ما طرح خاورمیانه جدید را ارائه می‌دهند، با توافق هسته‌ای منتفی و همچنین دسترسی‌ و اعمال نفوذشان در منطقه محدود می‌شود و قطعاً منطقه جدیدی رقم خواهد خورد.

وی افزود: در صورت عدم دستیابی به توافق نیز به اذعان تحلیلگران غربی، اقتصاد ایران توان اداره خود را دارد و از این رو الگوی مقاومت اقتصادی ایران در منطقه الگوبرداری خواهد شد. تنها حالتی که منجر به آسیب است؛ توافقی خارج از خطوط قرمز ترسیم شده است که باید تیم مذاکره کننده از چنین اتفاقی ممانعت نمایند.

https://shoma-weekly.ir/9jslUJ