سیاسی

اقتدار و ایستادگی ملت دافع مزاحمت‌های دشمن

تجربه دائمی جمهوری اسلامی این است که تنها عامل برطرف کردن مزاحمت دشمن عبارت است از اقتدار ملت و ایستادگی ملت این تنها عاملی است که می‌تواند دشمن را عقب بزند.
حمیدرضا ترقی- یکی از رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری به بسیجیان عزیز این بود که:

تجربه دائمی جمهوری اسلامی این است که تنها عامل برطرف کردن مزاحمت دشمن عبارت است از اقتدار ملت و ایستادگی ملت این تنها عاملی است که می‌تواند دشمن را عقب بزند. 29/8/92

مزاحمت‌های دشمن

اگر ملت عزیز و مقاوم ایران به توطئه و دسیسه‌ها و مزاحمت‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی دقت نماید که چگونه با این مزاحمت‌ها در مسیر رشد و پیشرفت کشور مانع‌تراشی کرده‌اند متوجه حداقل این موارد شده‌اند.

1- تحمیل جنگ 8 ساله

2- تحریم اقتصادی و نظامی

3- تحریک قومیت‌ها

4- تقویت اپوزیسیون ضد انقلاب خارجی و تجهیز آنها به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی

5- ترور مسئولان، مردم حزب الله، دانشمندان

6- اجیر کردن ستون پنجم برای براندازی نرم در مطبوعات و ...

7- تحریک دانشجویان برای جنبش علیه نظام مثل 18 تیر و انتخابات 88

8- توزیع مواد مخدر و ترویج آن در بین جوانان و مردم

9- تحریم علمی و جلوگیری از پیشرفت علمی کشور

10- قطع ماهواره‌ها و شبکه‌های رادیو تلویزیونی ایران در دنیا

این مزاحمت‌ها که نمونه‌هایی از سلسله مزاحمت‌های دشمن علیه ملت بزرگ و مقتدر ایران است با صرف میلیاردها دلار سرمایه و نیروی انسانی و امکانات امنیتی و نظامی و سیاسی فراوان بوجود آمده تا اهداف دشمن را علیه ملت ایران محقق سازد.

راه رفع مزاحمت‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مدافعان اصلی انقلاب اسلامی یعنی بسیجیان فرمودند که تنها عامل برطرف کردن این مزاحمت‌های دشمن 2 عنصر است؛ 1- اقتدار ملت 2- ایستادگی ملت

اقتدار ملی را معظم له در سخنرانی‌های دیگر چنین رهنمود داده‌اند:

الف) منابع مادی اقتدار ملی

رهبر معظم انقلاب مؤلفه‌های مادی گوناگونی را در بیانات خود اشاره نموده‌اند که می‌توان از آن جمله به: وسعت کشور تنوع جمعیتی کشور برخورداری ایران از منابع مهم انرژی دنیا و دیگر مواهب طبیعی اشاره کرد.

معظم له هوشمندی بالای مردم ایران و وجود پیوند عمیق میان دولت و مردم و سطح مشارکت بالای مردم در تصمیم‌گیری و انتخابات و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد ایران را نیز از جمله منابع قدرت مادی ملی دانسته‌اند، اقتدار اقتصادی نیز از نظر معظم له از ارکان اقتدار ملی کشور بوده و فرموده‌اند، یعنی کشور از لحاظ اقتصادی بتواند پول ملی خودش را تقویت کند، در بازارهای اقتصادی دنیا حضور تأثیرگذار داشته باشد، در بهبود وضع اقتصادی کشور از امکانات خودش استفاده کند، فقر را در کشور ریشه‌کن یا حداقل کم کند و بتواند بعنوان یک کشور ثروتمند و غنی در مقابل چشم دنیا، کار این نظام خودش را نشان دهد.

رهبر بزرگوار انقلاب همچنین رفع بیکاری در کشور و توسعه اشتغال وتولید صنعتی و کشاورزی در حد مطلوب و بهره‌برداری از منابع و معادن کشور به نحوه مطلوب را نیز از مؤلفه‌های اقتدار مادی دانسته و بر این باورند که اقتدار و استقلال اقتصادی مبنا و لازمه اقتدار و استقلال سیاسی است و اگر اقتدار اقتصادی فراهم نشود، تحقق هیچ آرمانی امکان‌پذیر نیست. 10/2/91

رهبر معظم انقلاب پیشرفت علمی و علم‌جویی و تولید علم را نیز از مؤلفه‌های اقتدار مادی دانسته و ملازم بودن علم و ایمان با یکدیگر را عامل اقتدار ملی کشور تلقی نموده‌اند و معتقدند علم و دانش چون ثروت آفرین و قدرت نظامی‌آفرین و قدرت سیاسی‌آفرین است و العلم سلطان. بنابر این علم خود قدرت است.13/11/88

ب) منابع معنوی اقتدار ملی

اقتدار معنوی از مهمترین منابع قدرت یک کشور محسوب می‌شود که به تعبیری همان قدرت نرم است. از دیدگاه مقام معظم رهبری وقتی نظام، متکی به قدرت معنوی و متکی به ایمان به پایه‌های مستحکم اعتقادی است، دارای اقتدار معنوی خواهد بود.

نظامی که از چنین قدرت معنوی‌ای برخوردار است امکانات و قدرت مادی و اقتصادی خود را با این پشتوانه معنوی بگونه‌ای بکار می‌گیرد که با پتانسیل معنویت می‌تواند چندین برابر اثر بگذارد. معظم له:

هویت و ارزشهای اسلامی،

الگوی اسلام ارائه شده در ایران،

فرهنگ جهاد و شهادت،

خودباوری و اعتماد به نفس ملی،

وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب و دولت و ملت 24/12/84

را از نمونه‌های اقتدار معنوی می‌دانند و معتقدند هنگامی این مؤلفه‌های مادی و معنوی به اقتدار ملی ایران اسلامی منتهی می‌شود که امکان به فعلیت رسیدن آنها بطور کامل مهیا شده باشد، تا بتوان بوسیله آنها مزاحمت‌های دشمن را دفع و برطرف کرد.

تجربه سی و چند ساله در جمهوری اسلامی اثبات کرد که با بالفعل کردن همین مؤلفه‌ها توانستیم زحمت جنگ تحمیلی را برطرف کنیم.

با بالفعل کردن همین مؤلفه‌ها انسجام ملی را حفظ و تحریم‌ها را بی نتیجه کرده‌ایم.

با بالفعل کردن همین مؤلفه‌ها زمینه پیشرفت کشور را در همه عرصه‌ها فراهم کرده‌ایم.

و قطعاً با بکارگیری همین مؤلفه‌ها می‌توانیم بر مزاحمت‌ها و دیگر مشکلات فراروی انقلاب غلبه کرده و آنها را خنثی سازیم. ان‌شاءالله

https://shoma-weekly.ir/BLU2J8