بین الملل

افشای اقدام صهیونیستها در انتقال سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته به اوکراین رئیس جمهور بلاروس: سران اروپا احمق هایی هستند که نمی توانند به آمریکا نه بگویند انهدام یک تیم تروریستی داعش در لبنان کمیته های مقاومت مردمی فلسطین: مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی است آمریکا چگونه تورم را صادر می کند؟

افشای اقدام صهیونیستها در انتقال سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته به اوکراین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اقدام این رژیم در انتقال سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته به اوکراین پرده برداشتند.

رسانه‌های عبری فاش کردند: اسرائیل چند روز پیش از انتخابات اخیر(پارلمانی)، سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته ضد شلیک موشک را به اوکراین منتقل کرده بود.

کرملین: روسیه آماده مذاکرات است ولی به سبب مخالفت اوکراین انجام آن غیرممکن است

سخنگوی کرملین گفت: روسیه در مسئله مذاکرات با اوکراین انعطاف پذیری از خود نشان می‌دهد، ولی معتقد است، در حال حاضر این مسئله به سبب مخالفت کی‌یف، ممکن نیست.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد: کرملین حاضر به واکنش در خصوص گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر وجود تماسها میان روسیه و آمریکا نشد.

دیمتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اظهار داشت : یکی از دلایل اصلی عملیات ما در اوکراین، تمایل این کشور به ازسرگیری برنامه هسته‌ای خود است.

خبر دیگر اینکه اداره منطقه‌ای زاپروژیا اعلام کرد تعاملات تجاری با روبل روسی به جای پول اوکراین را از اوایل ژانویه آغاز می کند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد: دو انبار تسلیحات ارتش اوکراین در زاپروژیا و یک انبار سوخت را در میکلایف منهدم کردیم و حملات نیروهای اوکراین به لوگانسک و خرسون خنثی شد.

خبر دیگر اینکه روسیه اعلام کرد که سه سازمان اوکراینی در فهرست سازمان های تروریستی روسیه قرار گرفت.

رئیس جمهور بلاروس:

سران اروپا احمق هایی هستند که نمی توانند به آمریکا نه بگویند

رئیس جمهور بلاروس موضع ضعیف کشورهای اروپایی در مقابل آمریکا، را عامل جنگ در اوکراین دانست.

به گزارش تاس، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد سران کشورهای اروپایی با تصمیمات خود مانع زندگی مردم خود در صلح می شوند.

«الکساندر لوکاشنکو» امروز دوشنبه گفت که بر این باور است که شهروندان کشورهای اروپایی آرزوی زندگی در صلح را دارند، اما مقامات آنها نمی توانند آتش را در خانه خود خاموش کنند.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه تاکید کرد که در آلمان و یا کل اروپا، اکنون رهبری وجود ندارد. اما حتی اگر برخی از آنها (نیز دارای رهبر) بودند، حتی نمی توانند آتش را در خانه خود خاموش کنند.

لوکاشنکو تاکید کرد که اروپایی‌ها این جنگ را نمی‌خواهند. آنها به خوبی می دانند که امروز در اوکراین چه می‌گذرد. اینجا در بلاروس نیز برخی تلاش می‌کنند آتش به پا کنند. فردا آتش این جنگ کل اروپا را در بر خواهد گرفت.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که اروپایی ها باید درگیری هایی که پیش از این منجر به جنگ در خاک اوکراین شده است، پایان دهند.

لوکاشنکو همچنین سران کشورهای اروپایی را افراد احمقی توصیف کرد که نمی توانند به آمریکا نه بگویند و در نتیجه شعله های آتش را در منطقه روشن کردند.

انهدام یک تیم تروریستی داعش در لبنان

یک منبع امنیتی در لبنان اعلام کرد که یک شبکه تروریستی داعش در طرابلس و ضاحیه جنوبی بیروت منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع امنیتی در لبنان اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی ارتش این کشور توانستند یک شبکه تروریستی وابسته به گروهک داعش که در حال برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه بودند را در طرابلس و ضاحیه جنوبی بیروت منهدم کردند.

پیش از این نیز فرماندهی ارتش لبنان از شناسایی و متلاشی کردن یک هسته وابسته به گروه تروریستی داعش در شهر طرابلس واقع در شمال بیروت خبر داده بود.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای این هسته عمدتا سلاح و مهمات شخصی را برای انجام عملیات امنیتی با استفاده از شرایط بد لبنان تهیه کردند و سعی داشتند افراد دیگری را برای کمک آنها جذب کنند.

در این بیانیه آمده است: این هسته تروریستی فعالیت خود را در ژوئن گذشته آغاز کرد و عملیات ترور دستیار احمد مراد، معاون اول بازنشسته در منطقه المئتین - طرابلس را در تاریخ ۲۲ آگوست انجام داد.

کمیته های مقاومت مردمی فلسطین:

مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی است

کمیته های مقاومت مردمی فلسطین اعلام کرد که دشمن صهیونیستی به جنایت های خود علیه ملت فلسطین در تمام جبهه ها ادامه می دهد و تنها راه مقابله با آن مقاومت است.

«محمد البریم» سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی در فلسطین در گفتگو با خبرگزاری سبأ یمن اعلام کرد که دشمن صهیونیستی به جنایت های خود علیه ملت فلسطین در تمام جبهه ها ادامه می دهد و تنها راه مقابله با آن مقاومت است.

وی در واکنش به تشدید تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و سرقت اراضی و گسترش شهرک سازی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به اقدامات متجاوزانه خود در همه جبهه ها علیه شهروندان فلسطینی، ادامه می دهد و این نشان دهنده خوی وحشی گری این رژیم است.

البریم با تاکید بر اینکه دشمن تنها زبان مقاومت را می فهمد، افزود: مفید بودن مقاومت در برابر دشم ن صهیونیستی اثبات شده است، همانطور که در حال حاضر شاهد مقاومت در جنین، نابلس، طولکرم و سایر مناطق هستیم.

وی ادامه داد: مقاومت ما ادامه دارد و ما می دانیم که مقاومت ما را آماده آزادسازی اراضی اشغالی می کند و این تنها ابزار توقف اقدامات شهرک نشینان صهیونیست است.

سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی در فلسطین تاکید کرد: دشمن صهیونیستی تنها زمانی اقدامات متجاوزانه خود را متوقف می کند که بهای سنگینی را بپردازد.

آمریکا چگونه تورم را صادر می کند؟

مجله آمریکایی فورچون نوشت: اقدام دولت آمریکا در افزایش نرخ بهره باعث افزایش قیمت دلار در بازار جهانی شده و بالا رفتن ارزش دلار تقریباً خرید هر چیزی را برای مردم سایر کشورها سخت کرده است. قیمت دلار در سال جاری میلادی ۱۸ درصد افزایش یافته و در ماه میلادی گذشته به بالاترین رقم در ۲۰ سال گذشته رسید. این رشد قیمت دلایل عجیب و غریبی ندارد. فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با تورم در این کشور طی سال جاری پنج بار نرخ بهره کوتاه‌مدت خود را افزایش داده و از احتمال افزایش‌های بیشتر خبر داده است. با گرانی دلار آمریکا، کشورهای دیگر مجبورند واردات کالاهای مورد نیاز خود را گران‌تر بخرند و این مسئله فشارهای تورمی در کشورها را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

https://shoma-weekly.ir/iVxgeW