سیاسی

افشاکنندگان اطلاعات هسته‌ای ایران باید پاسخگوی ترور شهید فخری زاده باشند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: افرادی که در دادن اطلاعات فعالیت‌های هسته ای و دانشمندان ما به سازمان ملل و آژانس اتمی نقش داشتند امروز باید پاسخگوی این سهل انگاری و خوشبینی خود به آمریکا و اسرائیل باشند.
حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در ارتباط با ترور شهید فخری زاده به خبرنگار راه آرمان گفت: با توجه به سوابقی که در رابطه با این دانشمند هسته ای و موضع گیری های نتانیاهو و آمریکا وجود دارد، به طور قطع طراحی ترور این دانشمند هسته ای از مدت ها قبل توسط دستگاه های جاسوسی اسرائیل و آمریکا صورت گرفته و

روز گذشته محقق شد.

وی افزود: نقش این دو کشور در ترور دانشمندان هسته ای ما مانند دیگر دانشمندان هسته ای که ترور شدند، نشان دهنده تروریسم دولتی است که این دو کشور علیه دانشمندان ما اعمال کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: بنابراین به طور قطع عامل اصلی تروریسم دولتی آمریکا، اسرائیل و ایادی آن ها در داخل کشور همان منافقین هستند و طبیعتا باید در قبال این اقدام مسئول بوده، پاسخگو باشند و تبعات آن را بپذیرند.

ترقی متذکر شد: با توجه به خروج اطلاعات از آژانس اتمی سازمان ملل باید زمینه بازرسی این سازمان در کشور از بین رود و اجازه ندهیم که بیش از چارچوبی که در آژانس وجود دارد از فعالیت هسته ای ما بازرسی کنند تا اطلاعاتی از فعالیت های ما به دست آورند.

وی ادامه داد: افرادی که در دادن اطلاعات فعالیتهای هسته ای و دانشمندان ما به سازمان ملل و آژانس اتمی نقش داشتند امروز باید پاسخگوی این سهل انگاری و خوشبینی خود به آمریکا و اسرائیل باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: یقینا دستگاه قضایی باید به این مسئله رسیدگی جدی کرده و نسبت به اطلاعات داده شده حساسیت بیشتری داشته باشد و با نگاه ویژه ای در مراقبت از افرادی که اسامی آن ها به سازمان انرژی اتمی داده شده، کوشا باشند.

https://shoma-weekly.ir/lWEJBg