سیاسی

افزایش قیمت بنزین بدون موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی بود

سؤال این است که چرا دولت با وجود چنین اجازه قانونی یک‌باره این افزایش شدید را انجام داد؟ براین مبنا معتقدم این مصوبه با وجود قانونی بودن همراه با کار کارشناسی دقیق نبوده و بدون موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی مناسب اجرایی شده است و اگر این موارد لحاظ می‌شد با ضایعات و آسیب‌های کمتری همراه می‌شد.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر این کار به مرور انجام شده بود قطعاً نه اثر تورمی زیادی داشت، نه اغتشاشات اخیر ایجاد می‌شد.
احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین گفت : درست است که رهبر معظم انقلاب از تصمیم نهایی سران قوا حمایت کردند اما آیا سران قوا نمی‌توانستند این تصمیم را به شکل بهتر و در زمان مناسب‌تری اعلام و اجرایی کنند؟ آیا اکنون که دو کشور همجوار ما، عراق و لبنان، درگیر اعتراضات معیشتی و اقتصادی هستند زمان مناسبی برای اعلام اجرای این مصوبه بود؟ مسئله مهم دیگر کارشناسی شتاب‌زده و غیر دقیق این مصوبه است و نشانه این کارشناسی شتاب‌زده، تغییرات زیادی است که در افزایش سهمیه‌های سوخت در برخی قسمت‌ها انجام گرفته است.

کریمی اصفهانی با اشاره به اجازه قانون‌گذار به دولت از هشت سال پیش برای رساندن نرخ بنزین به نرخ با افزایش پلکانی و تدریجی سالیانه گفت: اگر این کار به مرور انجام شده بود قطعاً نه اثر تورمی زیادی داشت، نه اغتشاشات اخیر ایجاد می‌شد. سؤال این است که چرا دولت با وجود چنین اجازه قانونی یک‌باره این افزایش شدید را انجام داد؟ براین مبنا معتقدم این مصوبه با وجود قانونی بودن همراه با کار کارشناسی دقیق نبوده و بدون موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی مناسب اجرایی شده است و اگر این موارد لحاظ می‌شد با ضایعات و آسیب‌های کمتری همراه می‌شد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: از طرفی برخی آشوب‌ها و آسیب‌های وارده نشان ‌دهنده هدایت شدن آن‌ها از سوی دشمن و سازمان‌یافتگی اغتشاشگران دارد و لازم است نهادهای امنیتی و قوه قضاییه در زمینه شناسایی، دستگیری و به اشد مجازات رساندن این افراد به سرعت و قاطعیت عمل کنند.

https://shoma-weekly.ir/kaOuH5